حذف زیستی فلزات سنگین ( نیکل – مس ) از پساب های صنعتی

    Sorry, no posts matched your criteria.

حذف زیستی فلزات سنگین ( نیکل – مس ) از پساب های صنعتی

۱۵ تیر ۱۳۹۴
1,588 views
بدون نظر

10000 تومان – خرید

 

 

 

فرمت فایل : word

تعداد صفحات : ۷۲

فهرست
عنوان صفحه
فصل اول : فلزات سنگین موجود در محیط زیست و پساب ها ۴
تاثیرات زیست محیطی نیکل و فلزات سنگین ۱۱
فصل دوم : روشهای حذف فلزات سنگین و یون های فلزی ۲۲
فصل سوم : حذف زیستی نیکل و مس از پساب های صنعتی ۲۷
بررسی روشهای نوین زیستی ۲۹
سیستم های تصفیه زیستی پساب های صنعتی ۳۱
فصل چهارم : تصفیه بیولوژیکی پساب های حاوی نیکل به وسیله جلبک دریایی ۳۸
فصل پنجم : حذف فلزات سنگین (مس) از محلول های آبی به روش جذب بیولوژیکی ۴۷
نتیجه گیری و پیشنهادات ۵۹
منابع ۶۴

projeha.net بزرگترین سایت دانلود پروژه و مقالات دانشجویی
فصل اول : فلزات سنگین موجود در محیط زیست و پساب ها

این فصل شامل :
مقدمه
تعاریف

مقدمه
فلزات سنگین و حذف آنها :
دنیای امروز ، دنیای صنعت و تکنولوژی های نو است و ما نیز برای همگام شدن با دنیا سالهاست که خیز برداشته ایم . کارخانه ها و صنایع بزرگ و کوچک فراوانی در شهرها و حاشیه های آنها ایجاد شده اند . حال آنکه محصولات تولیدی تنها خروجی آنها نمی باشد ، اکنون پساب های صنایع را نیز می توان جزو فراورده های آنها بشمار آورد که بسیاری از آنها سازگار با محیط نیز نمی باشند .
بنابراین می توان گفت صنعت مسئول بسیاری از آلودگی های محیطی ست . از جمله آنها ، وجود فلزات سنگین در محیط می باشد . حل این مشکل مدت زمان مدیدیست که به عنوان چالشی بزرگ مطرح شده است .
فلزات سنگین (heavy metals ) گروهی از فلزات ( در حدود ۴۰ عنصر ) اند که از سازنده های طبیعی پوسته زمین بوده و دانسیته ای بیش از ۵ دارند .مشکل اصلی این فلزات اینست که در بدن متابولیزه نمی شوند . در واقع پس از ورود به بدن در بافت ها ذخیره شده و از بدن دفع نمی گردد . همچنین می توانند جایگزین املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن شوند .

فلزات سنگین فاضلاب های صنعتی
فاضلابهای شهری و صنعتی با یونهای فلزی سمی یک مسئله نگران کننده زیست محیطی می باشد. این آلاینده های کمیاب معدنی بواسطه طبیعت غیر قابل تجزیه، سمیت زیاد، اثرات تجمعی و سرطان زایش مورد توجه می باشند. تخلیه فاضلابهای حاوی فلزات سنگین نه تنها برای زندگی آبزیان و دیگر موجودات سمی می باشد، بلکه آبهای طبیعی را نیز جهت مصارف آشامیدنی نامناسب می سازد. این پسابها با دارا بودن یونهای فلزات سنگین از قبیل مس، روی، کادمیوم و سرب به دلیل سمیت بالایشان مشکلات زیست محیطی فراوانی را بوجود می آورند وجود یونهای فلزات در آب به دلیل اثرات سمی شناخته شده آنها بر روی چرخه حیات و از طریق تاثیر بر گیاهان و حیوانات پدید آورنده مشکلات زیست محیطی متعددی برای بشر می باشد. حذف و کنترل آلودگی فلزات سنگین به دلیل متعدد و متفاوت بودن منایع آلوده کننده بسیار مشکل است. به گونه ای که هرمنبع آلوده کننده، فرایند تصفیه ای خاص خود را می طلبد تاکنون روشهای بسیاری برای انجام عمل تصفیه این فاضلابها ابداع و مورداستفاده واقع شده اند که از آن جمله میتوان به فرایندترسیب شیمیایی اسمز معکوس و استفاده از مبادله کننده ای یونی آلی اشاره کرد که هر کدام دارای معایب خاصی خود می باشند.

از جمله عواقب ورود فلزات سنگین به بدن عبارتند از :
اختلالات عصبی ، تنفسی ، قلبی – عروقی ، غدد و پوستی
آسیب به کبد و کلیه و مغز
اختلال در عملکرد آنزیم های بدن
نا باروری
کم خونی
تهوع و استفراغ
سر درد و سر گیجه
تضعیف سیستم ایمنی بدن
تغییر سوخت و ساز بدن
انواع سرطان ها
به هم خوردن تعادل هورمونی بدن
سقط جنین
چاقی
و …
فلزاتی چون چون سرب ، کروم ، جیوه ، اورانیوم ، سلنیوم ، روی ، آرسنیک ، کادمیوم ، مس ، نقره و نیکل که ممکن است از عملیات معدنیابی ، فرایند رادیواکتیو کردن مواد مختلف ، آبکاری فلز ، آفت کش ها ، نگهدارنده ها ، شوینده ها و … وارد محیط شوند .

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753