پرسشنامه اعتیاد به اینترنت کیمبرلی یانگ

    Sorry, no posts matched your criteria.

پرسشنامه اعتیاد به اینترنت کیمبرلی یانگ

۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
2,442 views
بدون نظر

projeha.net بزرگترین سایت دانلود پروژه و مقالات دانشجویی

2000 تومان – خرید

 

 

هدف: سنجش میزان اعتیاد به اینترنت در افراد مختلف

تعداد سوال: ۲۰

روش نمره گذاری و تفسیر نتایج: دارد

روایی و پایایی: دارد

نوع فایل: word 2007

شرح:

تست اعتیاد به اینترنت یکی از معتبرترین تست های مربوط به سنجش اعتیاد اینترنتی است که توسط دکتر کیمبرلی یانگ ابداع شده است.این پرسشنامه دارای ۲۰ سوال بوده و هدف آن سنجش میزان اعتیاد به اینترنت در افراد مختلف می باشد.

مترجم: نرجس بحری و همکاران

با توجه به بروز مشکلات مرتبط با تکنولوژی‌های جدید به خصوص در بین نوجوانان در سال‌های اخیر توجه زیادی به سنجش انواع اعتیادهای مرتبط با کامپیوتر، اینترنت و تلفن همراه شده است. اعتیاد به اینترنت نوعی استفاده افراطی از اینترنت است و مشخص شده است که می‌تواند تبعات منفی زیادی به همراه داشته باشد. ابزارهای بسیاری برای سنجش اعتیاد به اینترنت ابداع شده است که مشهورترین آن‌ها پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ (IAT) است.

معرفی پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ (IAT)

پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ (IAT) در سال ۱۹۸۸ توسط کیمبرلی یانگ ساخته شد و در زمینه سنجش اعتیاد اینترنتی مورد استقبال بسیاری قرار گرفت. سوالات این آزمون بر اساس ملاک‌های DSM-IV-TR برای اختلال قماربازی بیمارگون طراحی شده‌اند چرا که گمان می‌رود اختلال اعتیاد به اینترنت شباهت زیادی با اختلال قماربازی بیمارگون دارد. این پرسشنامه دارای ۲۰ سوال است و تعیین می‌کند که آیا استفاده بیش از حد از اینترنت بر جنبه‌های مخنلف زندگی فرد اثر گذاشته است یا خیر.

نمره گذاری پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ (IAT)

همانگونه که گفته شد این پرسشنامه دارای ۲۰ سوال است و هر سوال در یک طیف لیکرت از ۱ تا ۵ نمره گذاری می‌شود. نمره گذاری پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ (IAT) به صورت کامل توسط همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق آماده شده است. پس از نمره گذاری امکان تفسیر نمرات به ترتیب زیر وجود دارد:

کاربر عادی اینترنت

کاربر دارای اعتیاد به اینترنت خفیف

کاربر دارای اعتیاد به اینترنت شدید

منابع:

بحری، نرجس، صادق مقدم، لیلا، خدادوست، لیلی، محمدزاده، جلال، بنفشه، الهه، (۱۳۹۰)، وضعیت اعتیاد به اینترنت و ارتباط آن با سلامت عمومی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد، مراقبت های نوین، فصلنامه علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علو مپزشکی بیرجند، ۸ (۳)، ۱۶۶-۱۷۳٫

Reference: Young, K., S (1999) ‘Internet Addiction: Symptoms, Evaluation, and Treatment’. reproduced from VandeCreel, L., Jackson, t., L (e.d.), (1999) ‘Innovations in Clinical Practice’ Professional Resource Press.”

همین الان دانلود کنید

قیمت: فقط ۲۰۰۰ تومان

 

 

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753