پرسشنامه سازگاری زناشویی گراهام بی اسپنیر (DAS)

    Sorry, no posts matched your criteria.

پرسشنامه سازگاری زناشویی گراهام بی اسپنیر (DAS)

۳۰ آذر ۱۳۹۴
2,511 views
بدون نظر

پرسشنامه سازگاری زناشویی گراهام بی اسپنیر (DAS)

Dyadic-Adjustment-Scale-

 

 

سازگاری زناشویی، وضعیتی است که در آن زن و شوهر در بیشتر مواقع احساسی ناشی از خوشبختی و رضایت از همدیگر دارند. روابط رضایت بخش در بین زوجین از طریق علاقه متقابل، میزان مراقبت از همدیگر و پذیرش و تفاهم یکدیگر قابل سنجش است. در واقع رضایت زناشویی یک ارزیابی کلی از وضع فعلی ارتباط، ارایه می‌دهد. یکی از رایج‌ترین مفاهیم برای تعیین و نشان دادن میزان شادی و میزان پایداری رابطه، رضایت و سازگاری زناشویی است. سازگاری زناشویی به صورت خودکار ایجاد نشده و به وجود آمدن آن نیاز به تلاش زوجین دارد. معمولاً سال اول ازدواج از نظر سازگاری بسیار ناپایدار بوده و بیشترین خطر را برای ناسازگاری و طلاق دارد.

معرفی پرسشنامه سازگاری زناشویی گراهام بی اسپنیر (DAS)

پرسشنامه سازگاری زناشویی گراهام بی اسپنیر (DAS) توسط اسپنیر در سال ۱۹۷۶ منظور سنجش سازگاری بین زن و شوهرها و یا هر دو نفری که باهم زندگی می‌کنند تنظیم شده است. تحلیل عاملی نشان می‌دهد که این مقیاس چهار بعد را می‌سنجد که عبارتند از: رضایت زناشویی، همبستگی زناشویی، توافق زناشویی و ابراز محبت.

نمره گذاری پرسشنامه سازگاری زناشویی گراهام بی اسپنیر (DAS)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه سازگاری زناشویی گراهام بی اسپنیر (DAS) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت، در نهایت چهار زیرمقیاس نیز قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه سازگاری زناشویی گراهام بی اسپنیر (DAS)

 

 

برای خرید بروی لینک زیر کلیک کنید :

خرید و  دانلود

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753