پروژه مالی شرکت نوین گستر سایپا

    Sorry, no posts matched your criteria.

پروژه مالی شرکت نوین گستر سایپا

۷ تیر ۱۳۹۵
846 views
بدون نظر

پروژه مالی شرکت نوین گستر سایپا

3000 تومان – خرید

 

دانلود رایگان پروژه

کاربینی حسابداری پروژه مالی شرکت نوین گستر سایپا

 

پروژه مالی شرکت نوین گستر سایپا

مقدمه :

این شرکت درتاریخ ۲۸/۱۲/۱۳۷۶با نام شرکت تولیدی قطعات برقی خودرو سایه روا به شماره ۱۳۹۰۶۱ به ثبت رسید و سپس در آبان ماه سال ۱۳۷۸ به نوین گستر سایپا تغییر نام داد. طبق مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۷/۰۵/۸۳ نوع شرکت به سهامی عام تبدیل و در روزنامه رسمی شماره ۱۷۳۶۹ مورخ ۲۲/۰۷/۱۳۸۳ آگهی شده است.

شرکت نوین گسترسایپا ابتدا با نام شرکت تولید قطعات برقی خورو سایه روا(سهامی خاص) در تاریخ ۲۸/۱۲/۱۳۷۶ با سرمایه یک میلیون ریال تاسیس شد. این شرکت در بهمن ماه ۱۳۷۷به شرکت تولید لوازم برقی سایپا و سپس در آبان‌ماه سال ۱۳۷۸ به نوین گسترسایپا تغییر نام داد.

این شرکت در زمینه فروش قسطی خودرو(لیزینگ)، خدمات بیمه‌ای و کارت از اوایل سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده و طی ۵ سال فعالیت خود به نحو چشمگیری توسعه یافته است. طبق تصمیمات متخذه در مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام مورخ ۲۷/۵/۱۳۸۳ نوع شرکت به «سهامی عام» تبدیل شد.

شرکت در تاریخ ۳/۱۲/۱۳۸۳ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرش شد و از تاریخ ۵/۴/۱۳۸۴ نام این شرکت به‌عنوان چهارصد و سی‌امین(۴۳۰) شرکت پذیرفته شده در بورس با نماد «ولساپا» در فهرست تالار فرعی درج و در پایان سال ۱۳۸۵ به تابلو اصلی انتقال یافت.
در اواخر شهریور ماه سال ۱۳۸۴ شرکت نوین گسترسایپا با کسب مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان اولین شرکت خدماتی در ایران معادل ۳۰۰میلیارد ریال اوراق مشارکت ۳ ساله با نرخ سود علی‌الحساب ۱۷درصد منتشر و به فروش رسانید.

در سال ۱۳۸۱ با تغییر ماموریت از شرکت تحقیقاتی و تولید‌کننده قطعات الکترونیکی خودرو، به شرکتی با هدف ارائه خدمات مالی و اعتباری تبدیل شد و سرآغاز نیل به این اهداف اهتمام در سرمایه‌گذاری و گسترش فعالیت در بخش‌های مختلف از جمله لیزینگ خدمات بیمه‌ای و کارت هوشمند بود که نتایج این تلاش، سبب شد که نوین گسترسایپا به قطب لیزینگ کشور تبدیل شود. اخذ مجوز از بانک مرکزی جهت ارائه خدمات پرداخت از سوی شرکت «سایان کارت» و تامین بخش وسیعی از پرتفوی بیمه ایران از طرف شرکت «خدمات بیمه‌ای نوین گسترسایپا » و هم‌چنین بیمه ملت توسط شرکت خدمات بیمه‌ای سایان در چند سال اخیر از دیگر دستاوردهای گروه نوین گسترسایپا است. سهام شرکت نوین گسترسایپا نیز پس از پذیرش در سال ۱۳۸۴، در تالار فرعی بورس عرضه شد و در پایان سال ۱۳۸۵ نیز به تالار اصلی بورس انتقال یافت.

عملکرد شرکت:

طبق اطلاعات ۹ماهه که به سازمان بورس نیز ارائه شده، نوین گسترسایپا توانسته است معادل ۸۵درصد از EPS تعدیلی را پوشش دهد. بدین‌ معنی که در برآورد جدید معادل ۴درصد تعدیل مثبت در EPS پیش‌بینی شده که حدود ۸۵درصد از آن در ۹ماهه جاری محقق شده است.
برنامه افزایش سرمایه از ۳۰۰میلیارد ریال به ۴۵۰میلیارد ریال نیز برای نیمه دوم سال جاری پیش‌بینی شده و در دستور کار هیات‌مدیره محترم نوین گسترسایپا قرار دارد که اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی(سازمان حسابرسی) به همراه گزارش توجیهی به سازمان بورس ارسال شده و در دست بررسی است و به محض اعلام موافقت سازمان بورس در مهلت قانونی نسبت به تشکیل مجمع عمومی فوق‌العاده اقدام خواهد شد.

در سال جاری از طرف موسسه بین‌المللی Capital intelligence رتبه‌بندی اعتباری شرکت نوین گسترسایپا مورد ارزیابی قرار گرفت و مجموعا برابر رتبه‌بندی کشوری، تعیین شد. از نظر تعداد فروش نیز بودجه برآوردی سال ۱۳۸۶تا آخر دی‌ماه جاری محقق شده است.
امسال نوین گسترسایپا در فرآیند جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی برای اخذ تقدیرنامه و همچنین در فرآیند انتخاب ۱۰۰شرکت برتر اقدام کرده که تا آخر سال نتایج آن اعلام خواهد شد.

آینده فعالیت:

شرکت سایان کارت دارای مجوز«ارائه‌دهنده خدمات پرداخت» یا PSP از بانک مرکزی جمهوری اسلامی است و با توجه به سیاست‌های کلی دولت و بانک مرکزی در راستای توسعه فرهنگ استفاده از کارت به‌جای پول نقد و اسکناس، آینده روشنی برای این شرکت پیش‌بینی می‌شود. امسال سومین سال است که سایان‌کارت به سود‌دهی منطقی رسیده و با توجه به قراردادهای در دست اجرا افزایش قابل ملاحظه‌ای در درآمدهای سال آتی برای این شرکت پیش‌بینی می‌شود.

 

فهرست:

اطلاعات شرکت………………………………………………………………………..۳

مقدمه………………………………………………………………………………….۴

عملکرد شرکت…………………………………………………………………………۵

آینده شرکت……………………………………………………………………………۵

موضوع فعالیت………………………………………………………………………..۵

افتخارات گروه نوین گستر سایپا………………………………………………………۶

اهداف لیزینگ نوین گستر سایپا………………………………………………………۷

سرمایه گذاری ها……………………………………………………………………..۸

درآمد حاصل از ارائه خدمات…………………………………………………………۱۰

بررسی صورت های مالی…………………………………………………………….۱۱

خلاصه اطلاعات مالی………………………………………………………………..۱۳

درآمد حاصل از ارائه خدمات وهزینه سود و کارمزد تامین………………………….۱۴

بررسی روند سود دهی……………………………………………………………..۱۵

نسبتها(نقدینگی-بدهی-سودآوری)……………………………………………………۱۶

بررسی روند درآمد ناشی از تامین مالی……………………………………………..۱۸

بررسی نسبت قیمت به درآمد صنعت و شرکت……………………………………….۱۹

تعیین ارزش ذاتی هر سهم………………………………………………………….۲۱

نتیجه گیری…………………………………………………………………………..۲۲

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753