نمونه موردی خانه سالمندان

    Sorry, no posts matched your criteria.

نمونه موردی خانه سالمندان

۱۸ آبان ۱۳۹۴
3,342 views
بدون نظر

نمونه موردی خانه سالمندان

 

 

7000 تومان – خرید

 

New Picture (2)
این فایل به صورت پاورپوینت و شامل ۳۲ اسلاید می باشد و قابل ویرایش است .

گوشه ای از مطلب :

همسو با مفاهیم طرح خانه ی وانا ونتوری، رابرت ونتوری توانست باردیگر در طرح خانه ی سالمندان گیلد اهداف قبلی خود را محک آزمایش بزند. این ساختمان بین سال های ۱۹۶۰ و ۱۹۶۳ با همکاری جان راوچ در فیلادلفیا ساخته شد. زمین ساختمان از جنوب در مقابل یک خیابان واقع شده است که روحیه ی شهری دارد. یعنی پرتحرک و پر سرو صدا است و ساختمان های موجود در ان نسبتا بلند و قدیمی هستند. بنابراین نمای جنوبی ساختمان به سبب وجود این خیابان با نمای شمالی آن متفاوت است.

هلند سرزمینی است که از قرن های گذشته در آن پیوندی ناگسستنی میان معماری و شهرسازی برقرار بوده است. شرایط اقلیمی خاص و معضلاتی نظیر وسعت رودخانه ها و دریاچه موجب شده است تا در این کشور نحوه پیوند بناها با آب همواره به خلق ایده هایی جدید در خصوص فضاهای شهری و بافت های مسکونی بیانجامد.

طراحی بافت ها و مجتمع های مسکونی و اقامتی توسط معماران و شهرسازان هلندی سرآغاز تحولاتی گسترده در سایر کشورهای اروپایی بوده است. دفتر معماری مکانو (Mecanoo Architects) یکی از مهم ترین دفاتر اروپاست که در دهه های هشتاد و نود میلادی تمامی تمرکز خود را بر طراحی بافت ها و مجتمع های مسکونی معطوف کرده که در بیشتر این آثار موضوع هم نشینی ساختمان در کنار آب مطرح بوده است.

توجه به فضای سبز و سازگاری بنا با طبیعت در طراحی مجتمع های مسکونی اقامتی نکته ای حائز اهمیت می باشد اما هنگامی که ساکنین مجتمع را سالمندان و بیماران تحت مراقبت تشکیل می دهند این اهمیت نیز دو چندان می گردد.

این اصل در” خانه سالمندان برگ بریت” واقع در کشور آلمان به خوبی رعایت شده است و پیوندی مناسب میان بنا و پارکی که مجتمع در آن ساخته شده است دیده می شود. بنای اصلی این مجتمع ساختمانی در سال ۱۹۷۰ ساخته شد و در سال ۲۰۰۰ مورد باززنده سازی قرار گرفت.طراحی این مجتمع بر عهده کافمن تیلینگ (Kauffmann Theiling) بود.

این فایل شامل :

خانه ی سالمندان گیلد
خانه سالمندان شهر دایمن
خانه سالمندان برگ بریت
خانه سالمندان امرالد
اقامتگاه سالمندان یاکولت
اقامتگاه سالمندان وزوکو
اقامتگاه سالمندان هومانیتاس – برگوگ
اقامتگاه سالمندان مجتمع ویل هلمینا
خانه سالمندان دو اوورلوپ
منابع

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

دیدن مطالب مشابه زیر به شما پیشنهاد میشود

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753