پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ فرم کوتاه (ENRICH-47)

    Sorry, no posts matched your criteria.

پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ فرم کوتاه (ENRICH-47)

۱۰ اسفند ۱۳۹۴
3,083 views
بدون نظر

projeha.net

پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ فرم کوتاه (ENRICH-47)

رضایت زناشویی یک ارزیابی کلی از وضعیت رابطه زناشویی یا رابطه عاشقانه کنونی فرد است. رضایت زناشویی می‌تواند انعکاسی از میزان شادی افراد از روابط زناشویی و یا ترکیبی از خشنود بودن بواسطه بسیاری از عوامل مختص رابطه زناشویی باشد. می‌توان رضایت زناشویی را به‌عنوان یک موقعیت روانشناختی در نظر گرفت که خود به خود به وجود نمی‌آید، بلکه مستلزم تلاش هر دو زوج است. بویژه در سال‌های اولیه، رضایت زناشویی بسیار بی‌ثبات است و روابط در معرض بیشترین خطر قرار دارند. رضایت زناشویی یک تجربه شخصی در ازدواج است که تنها توسط خود فرد در پاسخ به میزان لذت رابطه زناشویی قابل ارزیابی است.

معرفی پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ فرم کوتاه (ENRICH-47)

پرسشنامه رضایت زناشویی انریج توسط اولسون و همکاران در سال ۱۹۸۹ طراحی شده است و به منظور ارزیابی زمینه‌های بالقوه مشکل‌زا و شناسایی زمینه‌های قدرت و پربارسازی روابط زناشویی به کار می‌رود. این پرسشنامه به عنوان یک ابزار تحقیقی مهم و معتبر در بررسی‌های متعددی جهت اندازه گیری رضایت زناشویی، مورد استفاده قرار گرفته است. این آزمون در اصل دارای دو فرم ۱۱۵ سوالی و ۱۲۵ سوالی است که از ۱۲ خرده آزمون تشکیل شده است. فرم اصلی با توجه به زیاد بودن سوالات پرسشنامه موجب خستگی آزمودنی‌ها می‌شد. سلیمانیان در سال ۱۳۷۶ فرم کوتاهی از این پرسشنامه را تهیه کرد که ۴۷ سوال دارد و هم اکنون این فرم بیشترین استفاده را در پژوهش‌های ایرانی دارد.

نمره گذاری پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ فرم کوتاه (ENRICH-47)

همکاران ما در بخش روانشناسی موسسه ایران تحقیق اقدام به آماده سازی نمره گذاری کامل پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ فرم کوتاه (ENRICH-47) کرده‌اند. در فایل ارائه شده علاوه بر نمره گذاری هر عبارت و نمرات وارونه، نحوه محاسبه ۱۲ زیرمقیاس پرسشنامه نیز آمده است.

خرید و دانلود پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ فرم کوتاه (ENRICH-47)

شما می‌توانید با خرید و دانلود پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ فرم کوتاه (ENRICH-47) از مزایای این خرید استفاده نمایید که عبارتند از:

۱- ارائه به صورت پکیج کامل برای اولین بار در ایران

۲- دریافت فایل pdf پرسشنامه بدون آرم یا لوگو

۳- روایی و پایایی ایرانی و خارجی با رفرنس معتبر

۴- نمره‌گذاری کامل پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ فرم کوتاه (ENRICH-47)

۵- سابقه و تاریخچه ساخت پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ فرم کوتاه (ENRICH-47)

 

 

برای خرید بروی لینک زیر کلیک کنید :

خرید و  دانلود

دانلود پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ

 

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753