پروژه مالی بانک رفــاه کــارگــران

    Sorry, no posts matched your criteria.

پروژه مالی بانک رفــاه کــارگــران

۴ اسفند ۱۳۹۴
658 views
بدون نظر

پروژه مالی بانک رفــاه کــارگــران

 

فرمت : word | حجم : ۲۵۰kb | صفحات : ۷۰

projeha.net

 

فهرست مطالب

فصل اول : آشنایی با بانک رفاه

تاریخچه بانکداری در ایران

بانک شاهی ایران

تاریخچه بانک رفاه کارگران

معرفی بانک رفاه کارگران

بانک استقراضی ایران

چارت سازمانی

تسهیلات ارزی و صادراتی بانک رفاه

مبلغ تسهیلات

مدت بازپرداخت تسهیلات

نرخ تسهیلات

وثایق

نحوه اعطای تسهیلات

اعمال نظارت بانک

ارائه مدارک مربوطه به صادرات انجام شده

بازپرداخت

توضیحات

مبلغ تسهیلات

مدت بازپرداخت تسهیلات

وثایق قابل قبول برای اعطای تسهیلات

بازپرداخت

نوع تسهیلات

سقف فردی تسهیلات

کارمزد تعهد

نرخ سود تسهیلات

دوره بازپراخت

عقد قرارداد وثایق

انواع خدمات ریالی و ارزی بانک رفاه

انواع سپرده‌های بانکی

سپرده‌های قرض‌الحسنه

انواع حسابهای قرض‌الحسنه پس‌انداز

حساب جاری دومنظوره

حساب سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار

حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی

حساب سپرده کوتاه‌مدت ویژه

حساب سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت

سپرده سرمایه‌گذاری مدت‌دار قابل تقسیم

شرایط تعیین سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت

انواع تسهیلات بانک رفاه

سایرخدمات بانک رفاه

کارت اعتباری ارزی (Business Card)

صندوق اجاره‌ای هوشمند

چک بر

سیستم پست صوتی

بیداربانک

رفاه چک

چک‌بانکی بین بانکها( چک رمزدار):

خدمات ارزی

حواله

ایجاد تسهیلات ویژه برای سازمانها و مؤسسات

دریافت وجوه قبوض برق از طریق حساب بانکی مشتری( بصورت غیرحضوری)

فصل دوم : ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته حسابداری

انواع واحدهای مربوط به حسابداری

حسابرسی

انواع حسابرسان

وظایف سازمان حسابرسی

حسابداری دولتی

خصوصیات حسابداری دولتی

اصول کلی حسابداری دولتی

حسابداری بودجه

تهیه و تنظیم بودجه در بانک

مسئول بودجه بانک

حسابداری مالی

حسابداری مدیریت

انواع حسابهای مورد استفاده

هزینه ها :

پرداخت هزینه‌

حسابهای انتظامی

تنخواه‌گردان

میزان تنخواه‌گردان حسابداری

سپرده

حساب بستانکاران

حواله(عهده شعبه‌ها)

نقطه سر‌به‌سر

نقش حسابداران در برنامه‌ریزی و ارزیابی نتایج

برنامه‌های جاری و برنامه‌های در دست اقدام

انواع گزارشات تهیه شده در حسابداری

صورت مغایرات بانکی

فصل سوم : دفاتر و ثبت های حسابداری

انواع دفاتر مورد استفاده در حسابداری

دفتر روزنامه

دفتر کل

دفاتر معین و حسابهای کنترل

دفتردارایی

دفتر کپیه

دفتر روزنامه دریافتهای نقدی

دفتر روزنامه پرداخت‌های نقدی

ثبت های حسابداری

ثبت عملیات مربوط به تنخواه‌گردان

ثبت عملیات مربوط به سپرده

بستن حسابهای سپرده

کاربرد سرفصلهای حسابهای انتظامی

بستن حسابها در پایان سال

حسابهای سنواتی

فرم‌‌های مورد استفاده در حسابداری

پیشنهادات و انتقادات

تاریخچه بانکداری در ایران:

بانک شاهی ایران:

صرافان ایرانی در مقام مقابله و رقابت با عملیات بانک جدید شرق برخاستند که اولین بانک بود و مرکزش در لندن و حوزه عملیاتی آن مناطق جنوبی آسیا بود این بانک در سال ۱۲۶۶ شمسی (۱۸۸۸ میلادی) در محل بانک تجاری( بازرگانی سابق) شروع به فعالیت کرد و برای جلب رضایت مشتریان و شروع فعالیت به حسابهای جاری ۵/۲% به حساب سپرده‌های ثابت به مدت ۶ ماه ۴% و یکسال ۶% منفعت می‌داد. بانک با این اقدام خود ۱۲% از نرخ بهره را کاهش داد و برای اولین بار اقدام به انتشار نوعی پول کاغذی به صورت حواله خزانه برای مبلغ ۵قران به بالا و قابل پرداخت در وجه حامل نمود و در سال ۱۲۶۹ در مقابل دریافت ۲۰۰۰۰ لیره‌ انگلیسی کلیه شعب و اثاثه بانک را به بانک شاهی واگذار نمود. ولی قبل از آنکه نتیجه قطعی و نهایی این رقابت حاصل شود حریف زورمند جای بانک شرق را گرفت و این حریف بانک شاهی ایران بود که مبتکر آن پاول‌جولیوس دوریتر در مقابل پرداخت ۴۰۰۰۰ لیره‌ امتیاز عظیمی برای مدت ۷۰ سال برای کشیدن راه‌آهن، حق انحصاری کلیه معادن جز ( طلا،‌ نقره، سنگ‌های قیمتی)، تأسیس بانک و غیره را بدست آورد. ۲۵ ژوئیه ۱۸۷۲ برابر ۱۰ مرداد ۱۲۱۵ شمسی این امتیاز بعدها لغو شد و امتیاز دیگری که اساس آن تأسیس بانک شاهی ایران بود به مدت ۶۰ سال تأسیس گردید. یکی از عملیات عمده این بانک حق انحصاری نشر اسکناس بود. این بانک بر طبق قرارداد تا بهمن سال ۱۳۲۷ شمسی فعالیت می‌کرد.

تاریخچه بانک رفاه کارگران:

بانک رفاه در خرداد ماه سال ۱۳۳۹ به ثبت رسید و در سال ۱۳۳۹ با پنج شعبه شروع به کار کرد از جمله شعبه مرکزی، شعبه راه‌آهن،‌ شعبه دخانیات، شعبه تبریز و شعبه قائم‌شهر. بعدها شعبه‌های دیگر نیز گسترش پیدا کردند و در حال حاضر تعداد آنها از مرز ۱۳۵۰ شعبه می‌گذرد. طرف حسابهای بانک رفاه در درجه اول سازمان تأمین اجتماعی می‌باشد که این سازمان سرمایه‌ اولیه را در این بانک گذاشتند و قرار بستند که حقوق، وامهای بازنشستگان و کارکنان که بیمه تأمین اجتماعی می‌باشند از طرف این بانک پرداخت شود و سپس شرکتها و وزارت بهداشت و درمان و سازمان علوم پزشکی از سپرده‌گذاران اصلی و بعد نیز مشتریان عادی.

معرفی بانک رفاه کارگران:

بانک رفاه یکی از شش بانک تجاری کشور است که از ۴۰ سال قبل به ارائه خدمات بانکی اشتغال ورزیده و اینک با استفاده از فن‌آوریهای نوین به ارائه خدمات وسیع در همه زمینه‌های بانکی به عموم هم‌میهنان مبادرت می‌نماید. بانک رفاه با برخورداری از اعتماد و سپرده‌های مردم و توانایی‌های بالای خود، در اجرای سیاست کلان اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران بخصوص در بخش صادرات کالاهای غیرنفتی و تولیدات صنعتی و کشاورزی خدمات ارزشمندی را ارائه می‌دهد. بانک رفاه با تدوین یک برنامه ۵ ساله عملیاتی در چارچوب برنامه سوم اقتصادی دولت علاوه بر رشد و توسعه سازمانی افزایش منابع و مصارف خود را با نرخ رشد قابل توجهی پیش‌بینی کرده است. این بانک دارای یک شرکت کارگزاری در بورس تهران بوده و یکی از بانکهای مهمی است که عضو هیأت مدیره بورس می‌باشد لذا با داشتن توانایی‌ها و امکانات لازم از طریق شرکت کارگزاری و هم از طریق شعب خود به ارائه خدمات داد و ستد سهام به مردم اقدام می‌نماید. بانک رفاه بدلیل ایفای به موقع تعهدات ارزی از نظر بانک‌های معتبر بین‌المللی یکی از خوشنام‌ترین بانکهای تجاری محسوب می‌گردد که با بیش از ۷۰ کارگزار منتخب از بانکهای تراز اول دنیا نیازهای مشتریان خود را در عملیات بانکی بین‌المللی را مرتفع می‌سازد.

بانک رفاه می‌کوشد با استفاده از تجربیات پایوران ارشد خود و دستاوردهای علمی جهانی و بهرمندی از خدمات جوانان تحصیل کرده و نواندیش و آموزشهای مدوام هماهنگ با گسترش شبکه شعب، به نحو مطلوبی در خدمت مشتریان بانک و آحاد سرافراز ایران قرار گیرد.

بانک رفاه به جهت عملکرد مطلوب و ارائه خدمات مناسب به مشتریان موفق شد در سال ۱۳۷۸ لوح تقدیر ریاست محترم جمهوری دریافت کند و این لوح گرانقدر را در کارنامه موفقیتهای خود ثبت و ضبط نماید. این بانک در پروژه‌های عمرانی کشور منجمله راه‌سازی، آب و فاضلاب و راه‌اندازی صنعت و خدمات سهم و نقش ارزنده‌ای ایفا کرده و در جهت شکوفایی اقتصادی کشور تسهیلات صادراتی، تولیدی و کشاورزی به واحدهای فعال در این بخشها اعطا نموده است.

بانک رفاه در بخش نشر کتاب و صنعت چاپ نیز فعالیتهای چشم‌گیری داشته است بطوری که با حضور شاخص خود و ارائه خدمات وسیع بانکی در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال ۱۳۷۸ موفق به کسب جایزه لوح بلورین نمایشگاه گردیده است. بانک رفاه پس از چهارده ماه تلاش در آذرماه ۱۳۷۹ موفق به اخذ گواهینامه ایزو گردید.

بانک استقراضی ایران:

پس واگذاری امتیاز تأسیس بانک شاهنشاهی ایران به رویتر یکی از اتباع دولت روسیه به نام ژاک برلیا پیشنهاد تأسیس بانک استقراضی ایران را داد. در سال ۱۲۶۹ شمسی با این شخص موافقت گردید که انجمن استقراضی ایران به مدت ۷۵ سال با حق انحصاری طرح عمومی داده شود و از پرداخت هرگونه مالیاتی معاف گردید جز آنکه ۱۰% عواید حاصله را به خزانه دولت بپردازد بعدها انجمن استقراضی ایران تبدیل به بانک استقراضی ایران گردید.

بانک مزبور برخلاف بانک شاهی قسمتهای شمالی ایران حوزه فعالیت خود قرار داده بود و کمتر به امور بانکی در جنوب می‌پرداخت در تاریخ ۲۲ مرداد سال ۱۳۰۱ شمسی این بانک به دولت ایران واگذار شد.

چارت سازمانی:

هر شعبه با توجه به معیارهای مشخصی طبقه‌بندی می‌شود اما چیزی که در همه شعبات مشترک است نمودار سازمانی مشخصی است که با رئیس شعبه، معاونت شعبه و حداقل یک تحویل‌دار آغاز می‌گردد. رئیس شعبه به عنوان مسئول شعبه نظارت برکار سایر کارکنان را به عهده دارد در عین حال که در انجام امور شعبه فعالیت می‌کند. معاونت شعبه که شخص دوم شعبه محسوب می‌شود عموماً مسئول تسهیلات و حسابدار شعبه نیز می‌باشد. تحویل‌دار شعبه که امور مربوط به دریافتها پرداخت نقدی انجام می‌دهد و مستقیماً با تراول و وجه نقد در ارتباط می‌باشد.

تسهیلات ارزی و صادراتی بانک رفاه:

بانک رفاه به عنوانی یکی از شش بانک تجاری کشور با استفاده از فن‌آوریهای نوین در راستای سیاست توسعه صادرات غیرنفتی و صدور خدمات فنی و مهندسی دولت جمهوری اسلامی ایران در قالب دو بخش صادراتی و ارزی تسهیلات مالی به صادرکنندگان پرداخت می‌نماید. تسهیلات مذکور به شرح زیر به صادرکنندگانی که به صدور کالا و خدمات مبادرت می‌ورزند اعطا می‌گردد:

۱-    بخش صادرات

۱-۱- تسهیلات قبل از صدور کالا

۱-۲-تسهیلات بعد از صدور کالا

۱-۳- اعطای اعتبار به کشورهای خریدار یا خریداران کالاهای صادراتی، خدمات فنی و مهندسی از کشور در چارچوب مصوبات یا موافقت‌نامه‌های تجاری

۱-۱- تسهیلات قبل از صدور کالا:

تسهیلات قبل از صدور کالا به آن دسته از صادرکنندگانی که جهت خرید، جمع‌آوری، بسته‌بندی و یا تهیه مواد اولیه و سایر هزینه‌های قبل از صدور کالا نیاز به تأمین مالی داشته باشد اعطا می‌گردد.

مبلغ تسهیلات:

مبلغ تسهیلات پرداختی متناسب خواهد بود با:

مبلغ اعتبار اسنادی صادراتی ارائه شده به بانک(حداکثر تا ۹۰%‌ مبلغ اعتبار اسنادی) مبلغ قرارداد منعقده با خریدار کالا در خارج از کشور( حداکثر تا ۶۰% مبلغ قرارداد) مبلغ مشارکت بانک در طرح‌های تولیدی صادراتی پس از انجام بررسی‌های مالی، اقتصادی و فنی و برآورد دقیق نیازهای مالی طرح توسط بانک(حداکثر تا ۹۰% مبلغ سرمایه‌گذاری)

مدت بازپرداخت تسهیلات:

تسهیلاتی که به منظور رفع نیازهای مالی صادرکنندگان برای صدور کالا به آنان پرداخت می‌گردد، با توجه به ماهیت کار صادرات که نیاز چندانی به مدت زمان طولانی ندارد کوتاه مدت است و زمان پرداخت هر تسهیلات با توجه به نوع کالاهای صادراتی حداکثر تا یکسال خواهد بود.

مدت بازپرداخت تسهیلات قبل از صدور به تفکیک کالاهای صادراتی به قرار زیر است:

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

دیدن مطالب مشابه زیر به شما پیشنهاد میشود

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753