پروژه مالی مدارس

    Sorry, no posts matched your criteria.

پروژه مالی مدارس

۴ اسفند ۱۳۹۴
871 views
بدون نظر

پروژه مالی مدارس

 

فرمت : word | حجم : ۶۲kb | صفحات : ۷۰

projeha.net

 

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف مدرسه – منابع مالی مدرسه

حساب بانکی – شورای مالی

 دفترشورای مالی

تنخواه گردان –  انواع معاملات دولتی

سرفصل و عناوین حسابها

مصرف منابع مالی مدارس

کارپرداز- نحوه تنظیم سند هزینه کارپردازی

صورتحساب(فاکتور) – قبض انبار

وظایف انباردار- حواله انبار

کنترل موجودی انبار –  امین اموال

حسابداری و مراحل آن

تعریف بدهکار و بستانکار حساب

تشخیص حسابها

سند حسابداری

دفتر روزنامه و نحوه ثبت عملیات مالی در آن

دفتر کل

تراز عملیات دفتر کل

 فرم تراز نامه مالی

صورت مغایرت بانکی

اموال دولت

صورتجلسه تحویل و تحول امور مالی

ضمائم

منابع و ماخذ

منابع و ماخذ

۱- دیوان محاسبات کشور- قانون محاسبات عمومی کشور- مصوب شهریورماه ۱۳۶۶
۲- مرادیان-ابراهیم-(گردآورنده) مجموعه کامل قوانین و مقررات مالی محاسباتی کشور-انتشارات کیومرث –چاپ اول –سال ۱۳۸۶
۳- میربافقی – حسین-(گردآورنده) مجموعه کامل قوانین و مقررات مالی محاسباتی کشور-انتشارات
کیومرث –چاپ اول –سال ۱۳۸۶
۴- وزارت آموزش و پرورش –دستورالعمل مالی مدارس-انتشارات مدرسه- سال ۱۳۷۹
۵-وزارت آموزش وپرورش- آیین نامه اجرایی مدارس- انتشارات مدرسه- سال ۱۳۷۹

 

        مقدمه:

        ایزد منان را سپاسگزاریم که این توفیق را نصیب  نموده تا گامی چند کوتاه در جهت رفع مشکلات  و موانع مسئولین و متصدیان واحدهای آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش استان یزد با بهره گیری از تجربیات ارزنده همکاران عزیز وصاحبنظران و دستورالعملهای لازم الاجراء برداریم . بدون شک برقراری یک سیستم صحیح جهت اداره امور مالی مستلزم داشتن اطلاعات و آگاهیهای لازم در زمینه های مالی واستفاده کامل و درست از روشهای حسابداری و پیروی از اصول فنی حسابداری است .

      از طرف دیگر امور مالی هر واحد به منزله قلب هر سازمان محسوب میشود که باید از صحت و سلامت کامل برخوردار باشد . همچنین ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در فعالیتهای مالی و جلوگیری از سلیقه ای عمل نمودن که موجب بی نظمی و سردرگمی و احیانا سوءاستفاده های احتمالی خواهد شد بسیار ضروری است که انجام این امراز اهم روشها و برنامه های دولت میباشد.

            تعاریف:        

        مدرسه :

            مدرسه از نظر آموزش و پرورش به کلیه واحدهایی اطلاق میشود که در چارچوب اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش عهده دار تعلیم و تربیت در دوره های مختلف تحصیلی(اعم از روزانه –شبانه و شبانه روزی )بوده و تمام یا بخشی از هزینه آن به نحوی از محل بودجه عمومی دولت پرداخت میگردد.

         منابع مالی مدرسه:

        طبق ماده ۱۱ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استانها و شهرستانها و مناطق کشور منابع مالی مدرسه عبارتند از :

۱- اعتبارت دولت که به استناد تبصره های ۱ و ۲ ماده واحده قانون نحوه هزینه سرانه از محل اعتبارات کل آموزش و پرورش و یا سازمانهای وابسته به حساب واحد آموزشی و پرورشی واریز میگردد  که این نوع اعتبارات را سرانه  میگویند.

۲- کمکهای مردمی (خاص و عام) که حسب دستورالعمل و بخشنامه های مربوطه به وسیله اشخاص حقیقی جهت انجام هزینه ها به حساب واحدهای آموزشی واریز میگردد.

۳- سهمی که از طریق شورای آموزش و پرورش در اختیار مدرسه قرار میگیرد.

۴-وجوه حاصل از ارائه خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه و جبرانی که به استناد آیین نامه نحوه ارائه خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه و شیوه نامه اجرائی ان توسط اولیای دانش آموزان به حساب مدرسه واریز میگردد.

۵- سایر وجوهی که مدرسه به موجب مصوبات مراجع ذیصلاح مجاز به دریافت آن میباشد مانند دریافتی بابت  سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان و موارد مشابه .

۶-کمکهای بخش دولتی(سایر منابع): وجوهی است که به عناوین مختلف از طریق دستگاهها و سازمانهای دولتی غیر از آموزش و پرورش برابر مقررات برای مصارف خاص در اختیار مدرسه قرار میگیرد.

دوره مالی:  

        دوره مالی طبق قوانین و مقررات حاکم بر واحدهای آموزشی و پرورشی از اول مهر لغایت پایان شهریورماه سال بعد خواهد بود که واحدهای آموزشی و پرورشی موظف هستند در پایان هر سال تحصیلی تراز عملیات مالی چهار ستونی خود را در سه نسخه تنظیم و طبق ماده ۱۱دستورالعمل مالی مدارس صادره از سوی وزارت آموزش و پرورش به واحدهای ذیربط  تحویل نمایند.بدیهی است این ترازنامه باید  پس از تایید شورای مالی آموزشگاه ارسال گردد

    حساب بانکی

     هر واحد آموزشی و پرورشی فقط مجاز به داشتن یک شماره حساب بانکی قابل برداشت نزد یکی از شعب بانکهای دولتی ترجیحا سیبای بانک ملی هستند(باستثنای هنرستانها و مراکز مشابه). دریافت کارت بانکی وافتتاح این حساب باید با معرفی و تایید امور مالی مدیریت یا اداره مربوطه صورت گیرد . برداشت از حساب مذکور با حداقل دو امضا ( مدیر واحد آموزشی به عنوان امضا ثابت و امضای یکی از دو نفراز اعضای شورای مالی ) مدرسه به عنوان امضای متغیر انجام می شود.مدارس غیر انتفاعی تابع ضوابط خاص خود میباشند.

      مدارس و اعضای انجمن اولیا و مربیان مجاز به افتتاح حساب دیگری نزد بانکها یا موسسات اعتباری قرض الحسنه و نظایر آنها نیستند و همچنین نگهداری وجوه بصورت نقد به استثنای تنخواه گردان مصوب شورای مالی در مدرسه مطلقا ممنوع است .

شورای مالی:

    طبق آیین نامه و مقررات مربوطه ، شورای مالی واحدهای آموزشی و پرورشی که عضویت در آن افتخاری است و در اول هر سال تحصیلی و بلافاصله پس از آغاز به کار انجمن اولیا و مربیان مدرسه تشکیل می شود عهده دار وظایف زیر است:

۱-بررسی برنامه های مالی مدرسه و ارائه آن به انجمن اولیا و مربیان مدرسه جهت تصویب .

۲  -نظارت بر حسن اجرای مصوبات مالی انجمن اولیا و مربیان و دستورالعملهای مالی ذیربط .

۳-همکاری مستمر با مسئول مدرسه در استفاده صحیح از منابع مالی با رعایت اصل صرفه جویی  .

۴-امضاء کلیه اسناد هزینه های انجام شده در مدرسه.

۵- انجام سایر وظایفی که در دستورالعمل به عهده شورای مالی گذاشته شده است .

بطور کلی قبل از انجام هرگونه هزینه و یا برداشت هرگونه وجهی از حساب بانکی باید شورای مالی مدرسه در خصوص آن  تصمیم گیری نموده و باید در صورتجلسه مربوطه که بوسیله منشی شورای مالی با ذکر نظرات موافقین و مخالفین طبق فرم یا دفتر مذکور درج و به امضاء اعضاء حاضردر شورای مالی برسد.

 ترکیب اعضای شورای مالی مدارس:

الف -شورای مالی مدارس روزانه:

      ۱-مدیر یا سرپرست مدرسه

      ۲-رئیس انجمن اولیا و مربیان مدرسه

      ۳-نماینده شورای معلمان مدرسه

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

دیدن مطالب مشابه زیر به شما پیشنهاد میشود

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753