تولید انرژی الکتریکی از طریق سوزاندن زباله های شهری

    Sorry, no posts matched your criteria.

تولید انرژی الکتریکی از طریق سوزاندن زباله های شهری

۲۹ مهر ۱۳۹۴
1,727 views
بدون نظر

تولید انرژی الکتریکی از طریق سوزاندن زباله های شهری

10000 تومان – خرید

 

projeha.net بزرگترین سایت دانلود پروژه و مقالات دانشجویی

 

تعداد صفحات : ۶۲     فرمت :   word

 

 

تولید انرژی الکتریکی از طریق سوزاندن زباله های شهری
شکل : کارخانه زباله سوز تولید برق
مقدمه
در جهان امروز، زباله ها یک آلاینده زیست محیطی شناخته شده هستند، که اگر به چاره اندیشی ننشینیم و از بار آلودگی ها وپسمانده ها نکاهیم، تندرستی، سلامت و بهداشت همگانی با ناهنجاری های فراوانی روبه رو خواهد شد. در این میان محل دفن زباله، نقش مهمی را در شبکه دفع زباله بازی می کند و جزئی از استراتژی جدید مدیریت جامع مواد زائد جامد محسوب می شود.
دفن بهداشتی زباله های در زمین، بعنوان یکی از راهبردهای دفع زباله و مهار اثرات ناگوار زیست محیطی آن، مطرح بوده است. درمحل های دفن زباله در اثرمجموعه ای از فرایند بیولوژیکی بیهوازی، بر روی مواد آلی تجزیه پذیر گازی تولید می شود که بنام گازدفنگاه خوانده می شود که اخیراً در جهان در ارتباط با طرح های تبدیل و استفاده از گاز حاصل از مراکز دفن زباله (LFG) موج جدیدی ایجاد شده است.
گاز متان که حدود ۵۵ درصد از LFG را تشکیل می دهد، یکی از گازهای گلخانه ای است که از لحاظ پتانسیل ایجاد پدیده گلخانه ای، هم ارزش CO2 است. در ضمن این ماده قابل انفجار است، که از دیرباز، افرادی که در محل دفن کار می کردند، به وجود گاز در محل دفن پی برده بودند. این امر با فشار یک لوله آهنی در داخل محل دفن و روشن کردن انتهای باز آن لوله توسط آتش ثابت می شد. این شعله مدت ها می سوخت تا اینکه وزش باد آن را خاموش می کرد . همچنین متان در صورت عدم کنترل صحیح می تواند باعث آلودگی آب های زیرزمینی نیز بشود. در عمل از هر تن زباله شهری خام بین ۲۰ ـ ۵ متر مکعب گاز در هر سال قابل بازیافت خواهد بود و افزایش این مقدار با طراحی و مدیریت درست محل دفن امکان پذیر است. به علاوه باید توجه داشت که غلظت متان در اتمسفر سالانه ۶/۰ درصد افزایش می یابد در حالی که دیگر گاز گلخانه ای یعنی CO2 سالیانه فقط ۴/۰ درصد افزایش غلظت اتمسفری می یابد.

مهاجرت و انتشار گاز دفنگاه ، بطور بالقوه اثرات متفاوتی در محیط ها دارند. مهمترین این اثرات عبارتند از:
خطرات آتش سوزی و انفجار
مخاطرات بهداشتی
تخریب سبزیجات
آلودگی آبهای زیرزمینی
تأثیرات جهانی آب و هوا
آزار و اذیت به خاطر بوی بد

گروهی از افراد عادی فکر می کنند که چون این گاز از زباله به دست آمده است گازی خطرناک و آلوده بوده و سوختن آن نیز نامطمئن است ولی باید گفت که دقیقاً موضوع برعکس است. در واقع باید متذکر شد که از لحاظ مواد حاصل از احتراق (CO، HC، VOC و NOX) گاز حاصل از مراکز دفن دارای آلودگی کمی است و چون دمای شعله آن پایین است، میزان NOX آن حدود ۶۰ درصد کمتر از احتراق گاز طبیعی خواهد بود
به علاوه گازهای حاصل از مراکز دفن زباله (LFG) به عنوان سوخت تجدیدپذیر به حساب می آیند.
مطالب فوق بدان معنی است که مهار گاز LFG از دیدگاه زیست محیطی یک اجبار است و از سوی دیگر این گاز به خاطر داشتن مقدار قابل توجهی متان می تواند به عنوان یک سوخت مورد استفاده قرار گیرد.

سیستم جمع آوری گاز
محل مصرف گاز (LFG) از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و از کوره یک آبگرمکن ساده تا یک مبدل پیل سوختی را شامل می شود. جمع آوری این گاز در مرکز دفن زباله نیز کار نسبتاً ساده ای است و برای این کار باید یک سری چاه های عمودی در سراسر محل دفن زباله حفر کرد. این چاه ها از طریق یک شبکه لوله ای به یکدیگر وصل شده و گاز را جمع آوری می نمایند. جهت تسهیل در امور می توان از لوله های PVC استفاده کرد. البته جهت افزایش کارآیی سیستم می توان لایه هایی از سنگ خرد شده، بتونیت و ماسه را نیز در سر راه قرار داد. ضمناً تمامی این چاه ها به یک جمع کننده مرکزی متصل هستند که این جمع کننده را می توان به یک کمپرسور یا یک دمنده متصل کرد. به صورت تقریبی بیان شده است که برای هر ۴/۰ هکتار از مساحت محل دفن به یک چاه جمع آوری گاز نیاز است. نهایتاً نیز می توان گاز را وارد مشعل کرده و یا به هر مصرف دیگری رساند و یا حتی آن را پالایش کرد و کیفیت آن را بهبود بخشید.

 

فهرست
عنوان صفحه
مقدمه ۱
مواد حاصل از صنایع نفتی امروزه ۳
تشکیل نفت ۴
تئوری تشکیل نفت از مواد آلی و معدنی ۵
ذخائر نفتی ۶
فصل اول ۷
تاریخچه سازمان ۸
فصل دوم ۹
دستور العملهای ایمنی در آزمایشگاه ۱۰
رقیق کردن اسیدها ۱۱
روش و شرایط حفاظتی کار با اسیدها ۱۱
دقت در اعمال آزمایشگاهی ۱۲
شناسایی مواد شیمیایی ۱۳
تشخیص محلولهای شیمیایی ۱۳
شناسایی اسید ها و بازها ۱۴
تعاریف ۱۵
آزمایش یک ۱۸
آزمایش دو ۱۹
آزمایش سه ۱۹
طرز تهیه بعضی از محلولهای شیمیایی ۲۰

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753