دانلود طرح کارآفرینی طراحي طلا و جواهرات و تراش سنگهاي قيمتي

    Sorry, no posts matched your criteria.

دانلود طرح کارآفرینی طراحی طلا و جواهرات و تراش سنگهای قیمتی

۲۰ اسفند ۱۳۹۴
700 views
بدون نظر

دانلود طرح کارآفرینی طراحی طلا و جواهرات و تراش سنگهای قیمتی

 

3000 تومان – خرید

دانلود رایگان پروژه

 

 

مقدمه :
یکی از کمبود های شهر ما (مشهد) نبود طراح و سنگ تراش متخصص در زمینه جواهرات است و اگر چند کارگاه کوچک در مشهد فعا لیت میکنند به صورت تجربی و با وسایل و ابزار ساده کار میکنند و افراد متخصص در این زمینه در شهرهای اصفهان و نیشابور هستند و یکی از نیازهای شهر و کشور ما تولید جواهرات با مدلهای جدید و متنوع است و باید بتواند جوابگوی سلیقه مشتری باشد .ما در حال حاضر وارد کننده طلا و جواهرات هستیم . در این واردات انواع مدلهای روز و یا آلیاژهایی از طلا – نقره – برنز و تیتانیوم را وارد کرده که بسیار گران قیمت نیز هستند و این قیمت گران فقط برای هزینه ساخت آنهاست و این موجب خروج ا رز بسیاری از کشور است . این واردات از کشورهایی همچون ایتا لیا – تایلند – اندونزی و … است و این کار از نظر درآمد بسیار عالی است و خیلی سریع به سوددهی می رسد .
این کار نیاز به متراژ حداقل ۱۰۰ – ۶۰ متر بوده و امکانات زیادی را نمی طلبد .
اینجانب برای خرید این فضا و لوازم و ابزارهای لازم باید زمینهای پدرم را به فروش برسانم و پسر دایی اینجانب در مور این کارکمی تخصص داردوحدودا
۵ سال سابقه کاردراین کارگاهها را داردکه میتواند در این کاربه من کمک کند.
اینجانب از نوجوانی به این کار علاقه داشتم و بر حسب اتفاق وارد رشته عمران شدم و لی میخواهم با سعی و تلاش در هر دو کار موفق باشم .
به ازای هر سرویس بدون کاهش هزینه ها حدود ۵۸۰۰۰۰ تومان دستمزد را حساب میکنند .
نقطه سر به سری ۳٫۴ میباشد. بابت حقوق کارکنان نیز ماهیانه۲۴۰۰۰۰ تومان می باشد .
تحقیق علمی :

آیا می شود ایران صادر کننده طلا و جواهر باشد ؟
جواب بله است . به روشهای زیر میتوان به این امر رسید :

۱) تغییر در روش طراحی – ساخت و تولید
۲) تغییر در روش کار افراد طراح و ماشین آلات طراحی

یکی از مهم ترین مسائل در این صنعت استفاده از تکنولوژی روز یعنی کامپیوتر و اینترنت است. ما باید از نرم افزارهای طلاسازی استفاده کنیم تا در وقت – هزینه و انرژی و … صرفه جویی کنیم.باید طوری طراحی کنیم که از کشورهای سازنده وصادرکننده پیشی بگیریم.درحال حاضرمادرکارگاههای خود به روش سنتی و نیمه مدرن طراحی وتولیدمیکنیم وتمام کارها به صورت دستی انجام میشودوبه همین دلیل دقت – زیبایی و هماهنگی لازم بین قطعات یک مجموعه طلا وجود ندارد.افرادی که در این کارگاهها مشغول به کار هستند باید علم مربوط به این کار را داشته باشند.
باید در دانشگاهها نیز رشته هایی در این زمینه داشته باشیم . هنرمندان این کار باید از کتابهایی که در این زمینه چاپ گردیده استفاده کنند و یا از اینترنت استفاده کنند. مهمترین بحث در این زمینه ابزار کار است که در ایران از دستگاههای اتوماتیک استفاده نمیکنند .
پس از این دو فرضیه دو نتیجه میگیریم که این کارهای اساسی را باید با سرعت بیشتر و هزینه و انرژی کمتر انجام دهیم .

توجیه اقتصادی :

موضوع طرح : طراحی طلا و جواهرات و تراش سنگهای قیمتی

تعداد شاغلین : ۴ نفر

سرمایه گذاری کلی طرح : ( ارقام به ریال است )

سرمایه گذاری کلی طر ح ۵۶۱۶۰۰۰۰

در آمد سالیانه : ۵۶۱۶۰۰۰۰۰

دوره بازگشت سرمایه : ۱۵٫۳
فرآیند تولید :

در مرحله اول طلا را ذوب میکنیم و سپس به صورت سیم در می آوریم. بعد از این مرحله آن را حدیده کشی کرده و سپس آن را فرم میدهیم. بعد از مرحله فرم دادن شروع به جوش میکنیم و سپس داخل جوهر مخصوص گذاشته و بعد از آن آبکاری شده و در مرحله بعدی قلم زنی و در آخر بسته بندی میکنیم.
مرحله اجرای طرح :
مغازه ای به متراژ ۲۰ متر که به صورت اجاره که اجاره آن به صورت ماهیانه ۲۰۰۰۰۰۰ ریال است که طی یک سال ۲۴۰۰۰۰۰۰ ریال میشود .

 

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753