پایان نامه رشته هنر و گرافیک با موضوع نور در گرافیک

    Sorry, no posts matched your criteria.

پایان نامه رشته هنر و گرافیک با موضوع نور در گرافیک

۱۸ مهر ۱۳۹۵
852 views
بدون نظر

پایان نامه رشته هنر و گرافیک با موضوع نور در گرافیک

 

 

3000 تومان – خرید

 

دانلود رایگان پروژه

فرمت : doc   ( به صورت ورد و قابل ویرایش )

 

چکیده

در عصر حاضر از انوع طراحی نوری برای ایجاد روشنایی روزمره استفاده می شود که قسمتی از این طراحی نوری در اختیار طراحان گرافیک قرار گرفته است.

امروزه نور در زمنیه ی گرافیک چنان تنوعی یافته است که کمتر کسی را می توان یافت که برای تبلیغات محیطی از نور پردازی استفاده نکرده باشد. اما طراحان زیادی هستند که تجربه و آگاهی لازم را در مورد خصوصیات و ویژگی های نور ندارند. این مسئله باعث می شود که ایده های خلاقانه آنها به هنگام استفاده و اجرا جلوه ی واقعی خود را نداشته باشد. بنابر این بهتر است که طراح قبل از شروع نور پردازی با ویژگی های و خصوصیات نور و تجهیزات آن آشنا شود  تا نور بتواند باعث خلق یک اثر هنری شده و جلوه  ی خود را به طور معجزه آسا نشان دهد.

در این تحقیق سعی شده است که طراحان با نور پردازیها و کاربرد آنها در تبلیغات و استفاده درست از وسایل نور پردازی در جایگاه مناسب با خصوصیات خاص آن آشنا شده و در رشته ی کاری خود حضور مثبت یابند و کارهای نفس به جا گذارند.

 

 

کلیات تحقیق

 

مقدمه

همراه با رشد جمعیت و نوآوری های جدید در عرصه علم و صنعت، نیاز به تبلیغات روز به روز افزایش یافته است. و با وجود ظهور تکنولوژی ، قابلیت های متعددی در این زمینه به وجود آمده است.

انسان همواره در کوشش متعادل ساختن زندگی و طبیعت از طریق خلق آثار هنری بوده است.

موندریان می گوید : زمانیکه طبیعت و انسان به تعادل برسند هنر از بین خواهد رفت و اصولاً هر چه زمان جلوتر برود، نارسائیها و عدم تعادل اشیاء موجود در طبیعت بیشتر خواهد شد.

این انسان است که با استفاده از اختیارات خود به طبیعت نظم و هماهنگی می دهد و در آن تنوع ، تعادل و انگیزه ایجاد می کند. مثلاً وقتی تابش یک نور یا یک رنگ انسان را متاثر می سازد احساس او را بر می انگیزد و او را دگرگون می کند. این دگرگونی هم می تواند جنبه مثبت داشته باشد و هم منفی.

او می تواند نورها و رنگهایی را انتخای کند که مطابق امیال و سلایق او باشد و بدینوسیله یک تعادل و توازن در طبیعت به وجود آورد. تا به این تعادل و توازن تضادهای منفی طبیعتی را بالان دهد تا انسان راحت زندگی کند، و در زندگی خود احساس آرامش نماید.

فرض کنید در نور پردازی یا نقاشی فضای یک بیمارستان از یک نور یا رنگ غلط و منفی استفاده شود. طبعاً نمی توان در چنین جایی انتظار بهبودی و سلامت بیماران را داشت.

امروز طراحان با استفاده از وسایل و طراحی نور پردازی ، آثار خود را به نتیجه مطلوب می رسانند و به آنها جلوه خاص می بخشند.

بطور کلی نورپردازی در عصر حاضر در گرافیک محیطی از اهیمت خاص برخوردار است و شرکت های سازنده تجهیزات آن در پی رقابت با یکدیگر هستند و هر روز کالای جدیدی را به بازار عرضه می کنند، که یک طراح باید با ویژگی هر یک از اینها آشنا شود.

در این تحقیق طراح می تواند ضمن آشنایی با جنبه های فیزیکی و روانشناختی نور، با نور پردازی متداول و تجهیزات آن آشنا شود و بادرک ضرورت یادگیری به سراغ آن برود.

 

فهرست مطالب 

چکیده

فصل اول- کلیات تحقیق

مقدمه

بیان موضوع

اهداف تحقیق

اهیمت و ضرورت موضوع

تعریف مفاهیم و اصطلاحات کلیدی

فصل دوم

پیشینه تحقیق

نور و انواع آن

تاثیرات نور

تأثیر نور بر روی جسم انسان

ارزش و زیبایی نور

منابع روشنایی

جنبه های فیزیکی و روانشناختی نور

جهت نور

کیفیت نور

کمیت نور

فصل سوم

نورپردازی

ایجاد جلوه در اشیاء به وسیله نورپردازی

متداولترین نورپردازی

نورپردازی شاعرانه

فصل چهارم

پروژکتور

LCD ها

شناخت LCD

سیستم LCD

ساخت بزرگترین LCD انعطاف پذیر

LED ها
LED ها و کاربرد آن

ویژگیهای LED ها

استفاده از LEDها در تبلیغات

DLP ها

دستگاه ویدئو پرژکتور

ساختار و سیستم دستگاه ویدئو پرژکتور

میزان درخشش

میزان دقت

اندازه تصویر

تفاوت سیستم LCD و DLP از لحاظ کیفیت و کنتراست رنگ

جایگاه سیستم تبلیغات

فصل پنجم

نتیجه گیری و پیشنهادات

فصل ششم

منابع و مأخذ

 

 

پایان نامه نور در گرافیک

پروژه نور در گرافیک

دانلود پروژه نور در گرافیک

 

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

دیدن مطالب مشابه زیر به شما پیشنهاد میشود

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753