طرح کارآفرینی جهت تاسیس شرکت بازیافت کاغذ

    Sorry, no posts matched your criteria.

طرح کارآفرینی جهت تاسیس شرکت بازیافت کاغذ

۳ مرداد ۱۳۹۷
1,359 views
بدون نظر

 

Company-established-recycling-scheme-300x195

 

فرمت : word (قابل ویرایش) – صفحات : ۵۵ 

 

چکیده طرح:

 

موضوع طرح: تاسیس شرکت بازیافت کاغذهای باطله

مدت زمان اجرای طرح تاسیس: ۶۰ روز کاری

سرمایه مورد نیاز :  ۰۰۰/۰۰۰/۲۷۰/۱   ریال

میزان نقدینگی: ۰۰۰/۰۰۰/۶۳۵ ریال

میزان وام درخواستی: ۰۰۰/۰۰۰/۶۳۵ ریال

تعداد پرسنل:  ۱۲ نفر

 

فصل اول :

 

مقدمه و شرح موضوع

پروژه

 

 

چشم انداز و ماموریت شرکت:

 

چشم انداز

 

شرکت کاغذ سازی در نظر دارد تا ده سال آینده در حیطه صنایع کاغذسازی و بازیافت کاغذ باثی ماند و در طی این ده سال به حد پنج شرکت برتر ایران و برترین شرکت در استان در این صنعت برسد. این شرکت تا پنج سال آینده به حد مطلوبی از صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه تولیدات کاغذ و بایافت کاغذ  دست می یابد و همه ساله بر کیفیت خدمات خود می افزاید.

 

 

ماموریت

 

ماموریت این شرکت بیشتر مبتنی بر تولید انواع کاغذهای به روش بازیافتی با اتکا بر دانش فنی و تخصص بالای پرسنل و تجهیزات پیشرفته خواهد بود. شعار این شرکت بر محوریت مشتری مداری و رضایت مشتریان و پرسنل می باشد و سعی خواهد شد که در طول چند سال آینده با همین روش ، بخش قابل توجهی از بازار ایران را تصرف نمود. 

 

 

 

 

مقدمه ای بر موضوع پروژه

 

صنعت بازیافت کاغذ در طی چند دهه اخیر بدلایل اقتصادی و زیست محیطی، حرکت رو به رشدی را داشت و بعنوان یک ضرورت در جهان مطرح شده است.کمبود مواد اولیه فیبری و نیاز روزافزون جوامع بشری به فرآورده های سلولزی از جمله کاغذ و از طرف دیگر وضع قوانین زیست محیطی در جهت محدود کردن آلودگی های ناشی از تولیدات صنعتی از جمله خمیر کاغذ و کاغذ، سبب گردیده است که موضوع بازیافت فرآورده های مصرفی بعنوان یک استراتژی مورد قبول جامعه جهانی مطرح گردد و لذا از طریق تحقیقات علمی و کاربردی، توسعه آن بطور جدی پیگیری می شود. در این میان صنایع بازیافت کاغذ نیز از این امر مستثنی نمی باشد و حاصل تحقیقات گسترده در زمینه بازیافت کاغذ، پیشرفتهای شگرفی است که در چند دهه گذشته پایه و اساس صنایع مدرن بازیابی کاغذهای باطله را تشکیل داده است. به موازات پیشرفتهای تکنولوژیکی در زمینه صنلیع بازیافت کاغذ، اسباب مورد نیاز و خاص این صنعت نیز بسرعت گسترش یافته است. هم اکنون یکی از زمینه های بازرگانی فرآورده های سلولزی، تجارت کاغذهای باطله است، که همه ساله حجم نسبتا زیادی را به خود اختصاص می دهد.

مواد زائد جامعه که پس‌مانده ناخواسته زندگی بشری است ،خود موجبات مسائلی نظیر انتقال بیماریها ، ازدیاد حشرات موذی و موش، بو و منظره نامطبوع و گاهی اوقات آتش سوزی و تصادفات و صدمات بدنی گردیده است. ازدیاد جمعیت از یک طرف و افزایش تولید سرانه مواد زائد از خانه‌ها ، کارخانه‌ها و مؤسسات و تخریب و تغییرات در بناها و فضاهای سبز و گیاهان از طرف دیگر ابعاد مسأله را از نظر حجم مواد و مسائل حمل و نقل و دفع نهایی بصورت تصاعدی افزایش داده است ؛ زیرا دفع میزان محدود مواد زائد آسان است ولی وقتی به هزاران تن در روز افزایش یافت ، مسائل پخش در محیط و بیماریهای منتشره توسط مگس ، سوسک ، موش ، گربه ، سگ و مسائل ماشین‌آلات حمل و نقل و هزینه تهیه وسائل انتقال و دفن یا دفع نهایی به طریق دیگر همگی در هم ضرب می‌شود و ابعاد بهداشتی و اقتصادی مسأله به حالت وحشتناکی بزرگ و مشکل‌آفرین خواهند شد.

 

ساختن کاغذ

 

تکه‌ای کاغذ بردارید. آن را از میان پاره کنید و با دقت به لبه‌ی پارگی نگاه کنید. در لبه‌ی پارگی، رشته‌های نازک و مو مانندی را می‌بینید که همانند رشته‌های پشمی نمد، در هم تنیده‌اند. این رشته‌‌ها از مولکول‌هایی به نام س لو ل ز ساخته شده‌اند. سلولز مولکولی نخ مانند و دراز است که پیکر گیاهان را می‌سازد. هر یک از رشته‌هایی را که درلبه‌ی پارگی کاغذ می‌بینید، از هزاران مولکول سلولز درست شده‌ که مانند رشته‌های طناب به دور هم پیچیده‌اند. چوب درختان مقدار زیادی سلولز دارند. از این رو، کاغذ را از چوب آن‌ها می‌سازند.

برای ساختن کاغذ، درختان را می‌برند و به کمک دستگاه‌‌های ویژه‌ای، تنه‌ی آن‌ها را ریز ریز می‌کنند. سپس، تکه‌های کوچک چوب را با مواد شیمیایی(از جمله سود، سولفات یا سولفیت) و مقدار زیادی آب داغ، مخلوط می‌کنند. به این ترتیب، خمیری از رشته‌های سلولزی به دست می‌آید. آن‌گاه، خمیر را روی یک توری فلزی می‌ریزند تا آب اضافی خود را از دست بدهد. سپس خمیر از لابه‌لای چند غلطک می‌‌گذرد و آب خود را بیش‌تر از دست می‌دهد. پمپ‌های مکنده‌ی آب، به این کار کمک می‌کنند. سرانجام، خمیری که به صورت ورقه‌ی درازی درآمده است، با گذشتن از لابه‌لای غلطک‌های داغ، که در دستگاه‌های بزرگ بیش از ۱۰۰ عدد است، خشک می‌شود و به صورت کاغذ در می‌آید. در پایان کار، دستگاهی که به رایانه ارتباط دارد، کلفتی کاغذ، اندازه‌ی آب و شمار سوراخ‌های احتمالی موجود در آن را بررسی می‌کند. در صورتی که کلفتی کاغذ در همه‌جا یکسان باشد، اندازه‌ی آب مناسب باشد و تعداد سوراخ‌ها چندان زیاد نباشد، کاغذ برش می‌خورد و به بازار فرستاده می‌شود.

 

 

 

3000 تومان – خرید
"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

دیدن مطالب مشابه زیر به شما پیشنهاد میشود

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753