بررسی مدل های حاکم بر جداسازی با هیدروسیکلون ها

    Sorry, no posts matched your criteria.

بررسی مدل های حاکم بر جداسازی با هیدروسیکلون ها ۷۶ ص

۱۸ اسفند ۱۳۹۲
949 views
بدون نظر

Word2007

10000 تومان – خرید

چکیده

در این پروژه ، هیدروسیکلون ها ، کاربرد و انواع و روش های مختلف جدسازی آب و نفت با هیدروسیکلون ها  مورد برررسی قرار گرفته است . به طور کلی یکی از تجهزات غیر مکانیکی دیگر که برای جداسازی مایع ـ مایع و همچنین جامد ـ مایع کاربرد دارد. هیدروسیکلون می باشد که اساس کار آن بر نیروی سانتریفوژ برای جداسازی مایع پخش شده است. در سیکلون از گرادیان فشار برای چرخش مایع استفاده می شود. ذرات و قطرات اختلاف دانسیته ای دارند که باعث جداسازی آنها بوسیله نیروهای سانتریفوژی می شود. در پایان این پروژه برای بررسی روند دقیق و کلی ، فرآیندی تحت عنوان مدلسازی ریاضی یک هیدروسیکلون جهت جداسازی ته چاهی آب و نفت با استفاده از داده های تجربی مورد بررسی قرار میگیرد.

 

کلمات کلیدی : هیدروسیکلون ، جداسازی ، آب ، نفت

مقدمه

طراحی های اولیه هیدروسیکلون تقریباً صد سال سابقه دارد ولی کاربرد گسترده آن در صنایع تنها پس از جنگ جهانی دوم بوده است. هیدروسیلکونها ابتدا در فرآیندهای معدنی و استخراج معادن مورد استفاده بوده اند. اما پس از مدتی ، استفاده از آنها در صنایع شیمیایی ، پتروشیمی ، تولید نیرو ، نساجی ، فلزی و بسیاری دیگر از صنایع آغاز گردیده و امروزه کاربرد آن در اکثر صنایع مرسوم بوده و پیوسته بر دامنه آن افزوده می شود.

عوامل مهمی از قبیل تنوع کاربرد ، توانایی طبقه بندی و تغلیظ ، نداشتن
 قسمت های متحرک ، سادگی در نصب و نگهداری ، هزینه های پایین و نیروهای تنشی بالا ، باعث استفاده هر چه بیشتر از این دستگاه شده است.

کاربرد هیدروسیکلون در صنعت به نوعی از جداسازی دو فازی مربوط
 می شود که مایع بعنوان یک سوسپانسیون واسطه عمل می کند . در این زمینه
می توان به مواردی نظیر تصفیه مایع ، تغلیظ لجن ، طبقه بندی یا دسته بندی ذرات جامد و … اشاره نمود.

این دستگاه با استفاده از نیروی گریز از مرکز برای جداسازی ذرات جامد از مایع بکار می رود ، قطر آن معمولاً از ۱۰ میلی متر تا ۵/۲ متر تغییر می کند و از موادی از قبیل فولاد ، سرامیک ، چینی ، پلی اورتان و پلاستیک ها ساخته می شود.

هر واحد به منظور کار روی ظرفیت ، غلظت و اندازه مشخصی طراحی و ساخته
 می شود و در این رابطه مشکلات زیادی وجود دارد لذا تنها تعداد محدودی از کشورها در این مورد تحقیق و مطالعه نموده اند . با توجه به مزایای بسیار زیاد و کاربردهای رو به توسعه این وسیله ، اهمیت توجه به موضوع روشن می گردد. امید است که با انجام این پروژه توانسته باشیم قدمی هر چند کوچک در این زمینه برداشته باشیم.

 

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753