بررسی و تهیه طرح تولید کارخانه شن و ماسه

    Sorry, no posts matched your criteria.

بررسی و تهیه طرح تولید کارخانه شن و ماسه

۲۰ اسفند ۱۳۹۴
1,090 views
بدون نظر

بررسی و تهیه طرح تولید کارخانه شن و ماسه

 

7000 تومان – خرید

 

 

دانلود رایگان پروژه

تعداد صفحات : ۴۶ صفحه

فرمت : word

 

مقدمه:
زمین مهمترین منابع شن و ماسه برای کارهای تولیدی و عمرانی
رسوبات آبرفتی جوان مهمترین منابع تأمین شن و ماسه ساختمانی اند این رسوبات از یک معرف به دلیل رخنمون و سیمشان در سطح و از طرفی به دلیل ناچیز بودن پیوند ذراتشان به یکدیگر به سادگی قابل بهره برداری اند. حدود نیمی از سطح کشور ما را رسوبات جوان متعلق به کواترنر با سنی کمتر از ۲ میلیون سال پوشانده است. منشاء این رسوبات متفاوت است وتنها گروه های خاص از آنها ی توانند منبع تأمین شن وماسه ساختمانی باشند. در ادامه مطلب منابع مختلف شن و ماسه را به تفضیل بیان می کنیم:
پس از اینک ذرات سنگی بر اثر هوازدگی از سنگ مادر جدا شدند. توسط عوامل مختلفی که مهمترین آن آب است به پایین دست حمل می شوند. مقدار و اندازه ذرات حمل شده به انرژی محیط بستگی دارد. جابه جایی مواد در رودخانه به یکی از سه صورت محلول، معلق، (لای و رس) یا غلتیدن و جهیدن در بستر جریان (شن و ماسه و ذرات درشت تر) است. برخود مداوم دانه ها به یکدیگر و بستر رود باعث سایندگی و گرد شدگی هر چه بیشتر آنها می شود. مقدار گرد شدگی عمدتاً به جنس ذره و فاصله حمل آنها بستگی دارد. افزایش مقدار آب و سرعت جریان دو عامل موثر در بالا بردن ظرفیت حمل رودخانه اند. از این رو در هر جا انرژی رود کاهش پیدا کند. آنچه را که دیگر قادر به حملش نیست در بستر خود بر جای خواهد گذارد در چنین شرایطی در امتداد ذرات درشت تر و بعد به تدریج ذرات ریزتر ته نشین می شوند. در نتیجه ممکن است ذراتی که در یک نقطه ته نشین می شوند. یک اندازه بوده و یا از دانه های اندازه های متفاوتی برخوردار باشند.
در نواحی کوهستانی حجم مواد و رسوب شده توسط رودخانه کم و ذرات، درشت تر و گوشه دارند. این رسوبات ممکن است از هر نوع سنگ و با هر درجه مقاومت مکانیکی وخواص ژئوتکنیکی باشند. از هر طرفی آبرفتهای قسمتهای پایانی رود، به علت انرژی کمی که آب در این نواحی دارد، عمدتاً از لای و رس درست شده است. با توجه به نکات فوق بهترین مصالح خرده سنگی را می توان در محدوده میانی یک رودخانه پر آب و پر انرژی جستجو کرد.قسمت اعظم شن و ماسه مصرفی کشور ما از منابع آبرفتی بستر رودها تأمین می شود. ویژگی دیگر این آبرفتها قابل ترمیم بودن آنهاست، به این نحو بخشهای استخراج شده در فصل سیلاب توسط رود جایگزین می شود. وقتی رودخانه ای از دره ای پرشیب به طور ناگهانی وارد دره ای کم شیب یا منطقه ای مسطح و یا دشت می شود. بخشی از بار خود را بر جای می گذارد گسترش افقی این رسوبات معمولاً بهمن و نسبتاً کوتاه و به شکل مخروط باز شده ای است که به رأس آن متوجه بالای رود است رسوبات این مخروطهای آبرفتی که به آن مخروط افکنه هم می گویند. از رأس به قسمت قاعده نوعی جورشدگی را نشان میدهد.
رسوباتی که در زمان سیل در دشتهای سیلابی بر جای گذارده می شوند، علاوه بر جورشدگی کم و ریزی دانه هایشان حاوی مواد آبی حاصل از فرسایش و شستشوی خاکهای نواحی بالا دست اند. از اینرو، اینگونه آبرفتها کمتر جهت تأمین شن و ماسه ساختمانی استفاده می شود. در صورت لزوم نیاز به دانه آرایی و شستشوی فراوان دارند. پهن تر شدن بستر رودخانه ها در پایین رود که شیب رودخانه کم است، با تشکیل پیچ و خمهایی همراه است به آنها اصطلاحاً مثانور گفته می شود.
در طرف محدب بخش خمیده رود، به دلیل سرعت کم، جریان، آبرفتهای گذارده می شود. این رسوبات بیشتر از ماسه ریز و گاه ذرات درشت تر اند. از آن دسته از رسوبات مثانورها که از گسترش زیاد مناسب برخوردار باشند، می توان مصالح خرده سنگی ریزدانه، مخصوصاً برای تهیه ملات بدست آورد.

فصل اول:
کلیـات و سـوابـق

۱-۱- مشخصات متقاضیان طرح
۲-۱- معرفی اجمالی پروژه
۳-۱- معرفی محصول
۴-۱- سوابق تولید
۵-۱- مصرف کنندگان
۶-۱- کاربرد محصول

فصل دوم:
طراحی وتولید
۱-۲- فرآیند تولید
۲-۲- نمودار فرآیند تولید
۳-۲- ابزارآلات و ماشین آلات و منابع تأمین آن
۴-۲- طرح استقرار ماشین آلات
۵-۲- برنامه زمان بندی اجرای پروژه
۶-۲- ظرفیت تولید
۷-۲- جایابی و محل اجرای طرح

فصل سوم:
نیروی انسانی

۱-۳- نیروی انسانی مورد نیاز
۲-۳- حقوق ودستمزد
۳-۳- شرح وظایف پرسنل
۴-۳- سازماندهی نیروی انسانی

فصل چهارم:
زمین وساختمان

۱-۴- زمین مورد نیاز طرح
۲-۴- ساختمانهای اداری
۳-۴- ساختمان واحد تولید
۴-۴- هزینه های ساختمان سازی
۵-۴- پلان طرح

فصل پنجم:
انرژی وتأسیسات
۱-۵- انرژی آب
۲-۵- انرژی برق
۳-۵- سوخت
۴-۵- ارتباطات
۵-۵- برآورد هزینه های سرمایه ای انرژی
۶-۵- وسایل حمل و نقل

فصل ششم:
محاسبات مالی طرح
۱-۶- سرمایه کل طرح
۲-۶- سرمایه ثابت
۳-۶- سرمایه درگردش
۴-۶- برآورد هزینه های تولید سالیانه
۵-۶- محاسبات قیمت تمام شده محصول
۶-۶- محاسبات قیمت فروش محصول
۷-۶- محاسبه سود ناخالص
۸-۶- محاسبه سود خالص
۹-۶- برگشت سرمایه
۱۰-۶- توجیه اقتصادی

 

منابع

 

دانلود طرح کارآفرینی

دانلود رایگان طرح کارآفرینی

دانلود پروژه کارآفرینی

دانلود رایگان طرح توجیهی

دانلود طرح توجیهی

خرید طرح توجیهی

 

 

 

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753