جداسازی گاز با غشاء با تمرکز بر شیرین سازی گاز ترش

    Sorry, no posts matched your criteria.

جداسازی گاز با غشاء با تمرکز بر شیرین سازی گاز ترش

۱۵ تیر ۱۳۹۴
1,451 views
بدون نظر

فرمت : word

تعداد صفحات : ۷۶ صفحه

projeha.net بزرگترین سایت دانلود پروژه و مقالات دانشجویی

 

 

 

10000 تومان – خرید

 

چکیده:
وجود گاز در بسیاری از جریان ها و فرایندها، خصوصا در جریان گازهای طبیعی، نامطلوب می باشد بنابراین حذف این گاز یکی از مسائل مهم در سیستم ها می¬باشد. یکی از تکنیک های پرکاربرد در این زمینه استفاده از غشاء می¬باشد که ما دراینجا به بررسی سه روش جداسازی غشایی در سه سیستم متفاوت، پرداختیم. غشاء‌های جاذب فیبر توخالیHF ، برای حذف و با بازده بیش از ۹۰% عمل می¬کنند و از نظر اقتصادی می توان این سیستم غشایی را برای حذف مواد نامطلوب، با بیوفیلترهای مسطح و تعیین آن در شدت جریان¬های بالای گاز استفاده کرد. با استفاده از غشاء الکتروشیمیایی بازده متوسط حذف بالاتر از ۹۰% در هر مقدار ورودی خواهد بود و بازده‌های جریان نزدیک ۱۰۰% در غلظتهای زیاد جریان ورودی خواهد بود. غشاهای نگهدارنده عالی الکترودهای نیکل با تخلخل زیاد به ما این اجازه را می‌دهند را درغلظتهای پایین حذف ‌کنیم، بدین صورت که ولتاژهای سلول در دانسیته‌های پایین جریان مورد نیاز در این مقدار کم H2s کمتر از ۰٫۲۵v می‌باشد. بیوفیلتر میتواند هم برای غلظت¬های پایین و هم بالای گاز مورد استفاده قرار گیرد و بازده این سیستم¬ها حدود ۹۸% می¬باشد و بطور متوسط دوره فعالیت آن ۱۷۰ روز خواهد بود.(۴)
بیشتر بوی نامطلوب پساب‌ها از تجزیه بی‌هوازی فاضلابها صورت می‌گیرد که این بوی نامطلوب غالباً از فاضلاب‌های صنعتی (حلالها، ترکیبات آلی فرار) یا فاضلاب‌های گوگردی می‌باشد.
ترکیبات زیادی در پساب‌های کارخانه‌جات مشاهده می‌شوند که شامل ترکیبات نیتروژن – سولفور، اسیدهای آلی، آلدهیدها و کتونها می باشد و از همه مهمتر (سولفید هیدروژن) که به وفور دیده می‌شود و منشأ اصلی آن در پسابهای کارخانجات و شهرماست.
سولفید هیدروژن به دو صورت تشکیل می گردد یکی با استفاده از احیا سولفیت ودیگری دی ‌سولفوراسیون ترکیبات آلی محتوی سولفورمی باشد. واحدهای در تماس گاز و مایع در حذف گازهای نامطبوع و جذب آنها کاربرد خواهند داشت و این روشها در سیستم‌های متداول توسط برجهای پرشده ،پاششی و برجهای بیولوژیکی , انجام می‌شود. این چنین سیستم‌ها برای فراهم کردن سطحی که امکان انتخاب ماده گذرنده را داشته باشد از سیستمهای Packing ویا به صورت سیستم‌های پاششی استفاده خواهند کرد. یک روش دیگر که امروزه از آن استفاده می¬شود غشاء است. سیستم غشایی شامل آماده سازی یک سطح تماسی ثابت برای جذب تنظیم شدت جریان‌ها و کاهش عنلیات (زمانی) و هزینه تمام شده برای این کارمی باشد. معایب اصلی استفاده از غشاء علاوه بر اینکه مقاومت در برابر انتقال جرم را افزایش می‌دهد می‌تواند اثرات زیانباری بر روی سرعت کلی انتقال جرم داشته باشد. مزایا و معایب استفاده از غشاء بطور مختصر در جدول (۱) مورد بحث و بررسی قرار گرفته که با توجه به مزایای آن می توان از معایب آن چشم پوشی کرد.(۱۳ . ۱۵)

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753