سیستم ساختمانی ترونکو

    Sorry, no posts matched your criteria.

سیستم ساختمانی ترونکو

۳ دی ۱۳۹۴
2,665 views
بدون نظر

سیستم ساختمانی ترونکو

 

 

8000 تومان – خرید

 

153162

 

معرفی سیستم ویژگی های معماری نکات اساسی در طراحی پلان اجزای اصلی سیستم بررسی سازه روش اجرا انطباق با آیین نامه ها و مقررات ساختمانی بررسی سیستم از نظر هزینه و زمان ساخت بررسی سیستم از نظر عایق بندی صدا وانرژی الزامات طراحی و اجرایی کاربرد های مناسب محدودیت ها نماسازی سنتی در سیستم ترونکو

به همراه ۳ مقاله کنفرانسی مرتبط با ترونکو

 

 

 

معرفی سسیستم

یکی از راه های توسعه ساخت و ساز در یک کشورتوجه جدی به اجرای صنعتی ساختمان ها میباشد.به کارگیری فنون نوین و امکانات پیشرفته باعث افزایش سرعت اجرای پروژه های ساختمانی به ویژه در پروژه های انبوه سازی مسکن می باشد.

واژه ترونکو ، در زبان اسپانیایی به معنای الوار است. طرح اصلی سیستم ترونکو بر گرفته است از همان ساختمان های چوبی سنتی و متداول در آمریکا و کانادا است . در این روش سنتی ، ساختمان با استفاده از الوار های چوبی با مقطع دایره ساخته می شود . تاکنون در کشور آمریکا بیش از دو میلیون واحد مسکونی با استفاده از این روش سنتی چوبی ساخته شده اند .

سیستم ترونکو با الهام از این روش ولی با مصالح فناوری جدید ، روش نوینی برای تولید ساختمان ابداع نموده است .در سیستم ترونکو عنصر اصلی را قطعات لوله از جنس فولاد گالوانیزه تشکیل می دهد . لوله های گالوانیزه مورد استفاده در این سیستم ، شبیه همان الوار های چوبی خانه های قدیمی ، با مقطع دایره هستند . با این تفاوت که این لوله ها تو خالی هستند و به دلیل وجود هوا در داخل لوله ها عایق های حرارتی مناسبی نیز به شمار می روند . البته قطر این لوله های گالولنیزه حدود ۲۰ سانتی متر و کمتر از قطر الوار های چوبی متداول است .این سیستم در واقع گامی در راستای تغییر و ایجاد امکانات ، قابلیت ها و شیوه های جدید در ترکیب با مصالح امروزی و الهام از ساختمان های قدیمی چوبی است .سیستم ترونکو به دلیل سهولت و سرعت ساخت یکی از راه حل های نوین و مناسب برای ساخت واحد های مسکونی با سرعت بالاست .

ویژگی های معماری

میزان انطباق این سیستم با معماری سنتی هر منطقه ، به طراحی و ذوق طراح بستگی دارد . از آنجا که این سیستم کاملاٌ جدید است ، هنوز برای طراحی دقیق و کامل اجزای آن محدودیت های زیادی وجود دارد ، اما در هر مورد با بررسی و تحقیق بیشتر می توان راه حل های مناسبی برای رفع این محدودیت ها پیدا کرد .شکل نهایی ساختمانی که با این سیستم ساخته می شود ، تفاوتی با بناهای سنتی و متداول ندارد . با استفاده از نماهای متنوع می توان ساختمان را مطابق نظر طراح و منطبق بر معماری سنتی و محلی به اتمام رساند .

نکته اساسی در طراحی پلان در این سیستم آن است که زوایا در پلان باید ۹۰ درجه باشند (هر چند قطعاتی برای ایجاد زوایای دیگر نیز موجود است ) . حداکثر دهانه ها بدون ستون میانی۴ متر است . هر چند امکان ایجاد دهانه های طولانی با ستون میانی وجود دارد . بر اساس برخی آیین نامه ها حداکثر دهانه باربر ثقلی ۴ متر و حداکثر ارتفاع ناخالص ( با احتساب ضخامت سقف )۶/۳ متربرای هر طبقه است . بر اساس برخی آیین نامه های داخلی ، حداکثر تعداد طبقات این سیستم برای ساختمان های آموزشی یک طبقه و برای ساختمان های با اهمیت متوسط دو طبقه اعلام شده است . در دیگر کشور های جهان ، حداکثر طبقاتی که با این سیستم اجرا شده است سه طبقه می باشد . امکان اجرای انواع نازک کاری و نما بر روی این سیستم وجود دارد .

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

دیدن مطالب مشابه زیر به شما پیشنهاد میشود

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753