شناسایی و سنجش مواد خطرناک منتشره از منابع پالایشگاهی و ارائه اثرات سوء زیست محیطی و روشهای مقابله با آن

    Sorry, no posts matched your criteria.

شناسایی و سنجش مواد خطرناک منتشره از منابع پالایشگاهی و ارائه اثرات سوء زیست محیطی و روشهای مقابله با آن

۳ شهریور ۱۳۹۴
1,029 views
بدون نظر

projeha.net بزرگترین سایت دانلود پروژه و مقالات دانشجویی

تعداد صفحات : ۱۰۵ صفحه      فرمت : ورد ۲۰۰۳

 

 

10000 تومان – خرید

 

فصل اول : مقدمه
محیط زیست چیست ؟
تعاریف گوناگونی از محیط زیست در متون حقوق داخلی و اسناد بین‌المللی ارائه شده ولی در یک تعریف کلی محیط زیست عبارتست از: «همه محیطهائی که در آنها زندگی جریان دارد» به عنوان مثال استخر آب، یک شهر، اقیانوس و کویر همگی از انواع محیط زیست به حساب می‌آیند در محیط زیست عوامل غیرزنده مانند: خاک، آب و گازها به همراه جانداران وجود دارند.
نگرانیهای بشر در زمینه محیط زیست در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی هنگامی شهودگردید که با توسعه صنعتی استفاده از منابع معدود تجدیدپذیر و غیرقابل تجدید کره سکون رو به فزونی نهاد. توسعه از یک سو با صنعت، تکنولوژی و از سوئی دیگر با تخریب آلودگیهای محیط زیست ارتباطی ارگانیک دارد. امروزه دیگر حتی از دیدگاه دوستداران و متخصصین محیط زیست نمی‌توان متوقع بودکه همراه با توسعه صنعتی که از ملزومات پیشرفت در وفق اقتصادی بشر است محیط زیست دست نخورده و بکر باقی بماند زیرا که رشد شدید جمعیت نیازها و ملزوماتی را خواستار است که ازطریق اینگونه فعالیتها پاسخگو می‌باشد. مدیریت محیط زیست نیز به دنبال چنین امر محالی نیست لیکن تعطیل آلودگیها و کاهش اثرات تخریبی آن درصدی متحول و در روند همراه (Sustainable Development توسعه پایدار) با استفاده از تکنولوژیهای متعادل و منطبق با وضعیت فیزیکی جامعه، همراه برای حفظ و تخمین سلامت، رشد و بقای حال و آینده موجودات زنده و بستر حیاتشان مدنظر بوده است این امر مهم ازطریق مختلف مدیریت صحیح، آموزش و تحقیقات محیط زیست اعمال ارزیابی زیست (قبل و بعد از اجرای هرگونه پروژه E.I.A محیطی) عمرانی (به ویژه صنعتی و معدنی) تصویب لوایح و قوانین لازم جهت پیشگیری و بالاخره کاربرد وسایل موردلزوم و نظارت و پایش به موقع و صحیح ممکن می‌گردد.
چنانچه همزمان با صنعتی شدن یک جامعه به امر مهمی چون محیط زیست توجه نشود، نه تنها توسعه اقتصادی حاصل نخواهد آمد، بلکه گرفتاریهای زیادی به بار می‌آید که گاهی منافع حاصله از یک فعالیت صنعتی برای جامعه را در درازمدت کلاً در راه جبران خسارت وارده از آن صرف خواهد نمود. در حالی که در بسیاری از موارد با کاربرد تکنولوژی سازگار هم محیط زیست محافظت می‌گردد و هم با استفاده از پسماندهای باقیمانده از یک فعالیت صنعتی دیگر، نه تنها از به هدر رفتن منابع طبیعی تا حدود زیادی جلوگیری می‌شود بلکه با حفظ منابع تجدیدناپذیر یک کشور به همراه حفاظت محیط زیست به بودجه اقتصادی جامعه نیز کمک شایانی خواهد شد. بدون شک، توسعه و تحولات صنعتی امکانات رفاهی بسیاری را در اختیار جوامع انسانی قرار داده است لیکن مشکلات زیست محیطی متفاوتی را نیز به موازات آن ممکن است برای جامعه فراهم آورد. این مشکلات گاهاً ناشی از خود تکنولوژی نبوده، بلکه باتوجه به نتایج جانبی و کاربرد نادرست و به دنبال عدم توجه به نتایج جانبی و کاربرد نادرست تکنولوژی و بالاخره عدم توجه به مقررات و ضوابط حاکم ایجاد می‌شود.
حفاظت از محیط زیست
بی‌تردید حفاظت از محیط زیست یکی از دلمشغولی ها و نگرانیهای جوامع کنونی به شمار می‌رود. افزایش انفجارآمیز جمعیت، بهره‌برداری غیرمعقول از منابع طبیعی، تخریب و دگرگونی کاهش یابنده، تنوع زیستی، گسترش روزافزون آلودگیها که به انحاء گوناگون هوا، خاک و آبهای جهان را تحت تأثیر اثرات زیانبار قرار داده است و بالاخره تنزل کیفیت زندگی طبیعی انسانها در نتیجه برهم خوردن تعادل و تناسب محیط زیست موجب شده است تا دولتها، سازمانها و مجامع بین‌المللی به تدوین و اجرای قوانین و مقرراتی برای جلوگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست مبادرت ورزند. تدوین اصول و قواعد الزام‌آور زیست‌محیطی به تدریج موجب توسعه حقوق محیط زیست و قوانین و مقررات زیست محیطی یکی از مهم‌ترین ابزار و عوامل مدیریت محیط زیست و حفاظت از منابع آن محسوب می‌شود. هرچند که نمی‌توان انتظار داشت اجرای قوانین محیط زیست تمام مشکلات و معضلات زیست محیطی را حل نماید. چراکه نقش عوامل دیگر از قبیل آگاه‌سازی و تنویر افکار عمومی و نهادینه کردن این مقوله در فرهنگ و رفتارهای اجتماعی بسیارمهم و چشمگیر می‌باشد. مسلماً پیشگیری و ممانعت از آلودگی و تخریب محیط زیست و تنظیم و رابط بین انسان و محیط زیست بدون وجود قواعد حقوقی الزام‌آورمیسر وممکن نخواهد بود در کشور ما سابقه قانونگذاری زیست محیطی به معنای خاص آن از چهار دهه تجاوز نمی‌کند ولی طی این مدت قوانین و مقررات و مصوبات جامعی در این زمینه تصویب و به مورد اجرا گذاشته شده که بخش عمده آنها در این مجموعه گردآوری و چاپ گردیده است.
دید کلی
آلودگی محیط زیست از منابع گوناگون صورت می‌گیرد. با پیشرفت تمدن بشری و توسعه فن‌آوری و ازدیاد روزافزون جمعیت، درحال حاضر دنیا با مشکلی به نام آلودگی در هوا و زمین روبرو شده است که زندگی ساکنان کره زمین را تهدید می‌کند. بطوری که در هر کشور حفاظت محیط زیست موردتوجه جدی دولتمردان است. امروزه وضعیت زیست‌محیطی به گونه‌ای شده است که مردم یک شهر یا حتی یک کشور از آثار آلودگی در شهر یا کشور دیگر در امان نیستند.
برفی که در نروژ می‌بارد مواد آلاینده‌ای به همراه دارد که منشأ آن از انگلستان و آلمان است. یا باران اسیدی در کانادا نتیجه مواد آلاینده‌ای است که منشأ آنها از ایالات متحده است. در آتن گاهی مجبور می‌شوند به علت آلودگی شدید هوا کارخانجات را تعطیل و رفت و آمد اتومبیلها را محدود کنند. شهرهای دیگر دنیا مانند مکزیکوسیتی، رم و تهران نیز با مشکل آلودگی هوا دست به گریبانند. آلودگی دریاها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و اقیانوسها و جنگلها نیز موضوع بحث جدی می‌باشند.در گزارش حاضر به بررسی برخی از عوامل مهم مخرب و آلوده کننده محیط زیست و راهکارهای موثر برای بهبود این وضع به طور مختصر و همچنین قوانین موجود در این زمینه در کشورمان و جهان خواهیم پرداخت.

 

فهرست مطالب

 

فصل اول : مقدمه
محیط زیست چیست ؟

حفاظت از محیط زیست

دید کلی

آلودگی نفتی دریاها و اقیانوسها

نفت و دریا

باران اسیدی

اثرات باران های اسیدی بر طبیعت

دفع پسماندهای صنعتی موجود در محیط زیست

کنترل انتشار آلاینده ها

آلودگی های آب

 

فصل دوم : فناوری های نوین در پالایش محیط زیست

مقدمه

موانع عمودی

موانع افقی

مزیت های بیواسپارگینگ

معایب بیواسپارگینگ

نتیجه گیری

بخش دوم : نانو تکنولوژی و پالایش محیط زیست
دفع پسماندهای صنعتی توسط نانوسیالات

اعلام راهکارهای دفع پسماندهای صنعتی با استفاده از فناوری نانو

بخش سوم: پاکسازی لکه های نفتی روی سطح دریا

باکتری های نفت خوار

نقش میکروارگانیسم ها در حذف آلودگی های نفتی

پاکسازی یا تجزیه زیستی

تجهیزات مبارزه با آلودگی

راه‌اندازی کلکسیون میکروبی

بخش چهارم : استفاده از سورفکتانت در پالایش محیط زیست

منابع

 

شناسایی و سنجش مواد خطرناک منتشره از منابع پالایشگاهی و ارائه اثرات سوء زیست محیطی و روشهای مقابله با آن

شناسایی و سنجش مواد خطرناک منتشره از منابع پالایشگاهی و ارائه اثرات سوء زیست محیطی و روشهای مقابله با آن

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753