فناوری های نوین در پالایش محیط زیست ( آب – خاک – هوا )

    Sorry, no posts matched your criteria.

فناوری های نوین در پالایش محیط زیست ( آب – خاک – هوا )

۱۹ مهر ۱۳۹۴
1,259 views
بدون نظر

فناوری های نوین در پالایش محیط زیست ( آب – خاک – هوا )

دانلود پروژه فناوری های نوین در پالایش محیط زیست ( آب – خاک – هوا )

 

projeha.net بزرگترین سایت دانلود پروژه و مقالات دانشجویی

 

 

 

10000 تومان – خرید

تعداد صفحات : ۸۸

فرمت : word

 

فصل اول : کلیات
اصل۵۰ قانون اساسی:
در جمهوری اسلامی ایران ، حفاظت محیط زیست که نسل امروزو نسل های بعد باید در آن حیات رو به رشدی داشته باشند وظیفه عمومی تلقی می گردد از این رو فعالیت های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند ممنوع است .
امروزه حفظ محیط زیست به عنوان یکی از جنبه های غیر قابل اغماض در امر توسعه پایدار مد نظر قرار دارد. در این راستا استفاده از فناوری های مختلف همچون انواع روش های زیستی و شیمیایی در پالایش محیط زیست به کار گرفته شده است. در ایران نیز با شتاب گرفتن فرایند صنعتی شدن کشور و لزوم توجه بیشتر به توسعه پایدار همراه با الزامات اقتصادی، نیاز به استفاده از فناوری های کارآمد و نوین پالایش بیش از پیش احساس می شود.
انسان در جهان معاصر در لحظات بسیارحساسی از حیات خود قرار دارد. با گذشت قرنها از زندگی بشر برروی کره زمین و ظهور و مبارزه انسانهای فرهیخته بسیاری در طول تاریخ برای برقراری مساوات، عدالت و توسعه، هنوز نابرابری در میان کشورها و در درون کشورها نه تنها از میان نرفته که روز به روز عمیق‌تر شده و می‌شود. فقر و گرسنگی، عدم برخورداری از آموزش و بهداشت و آزادیهای مشروع در همه کشورها، در مقیاسهای متفاوت، پدیده‌های شناخته شده و ملموسی هستند. ازدیاد نامعقول جمعیت همراه با عوامل فوق، زیست بوم‌هائی را که حیات بشر بدانها وابسته است، به شدت در معرض نابودی قرار داده است. توسعه مردم معاصر نباید به قیمت نابودی و اضمحلال زندگی آیندگان که برای دفاع از حقوق خود فعلاً حضور ندارند، تمام شود. حال برای احتراز از نابودی مطلق محیط زیست، تصمیم‌گیران و همه اندیشمندان وسیاستگذاران وهم‌مردم‌دیگر ـ در ابعاد جهانی یا ملی و به ویژه در سطح محلی باید این واقعیت مهم را دریابندکه پیشرفت و توسعه باید روندی پایدار داشته باشد و از ثمرات آن نه تنها نسلهای حاضرکه نسلهای آینده نیز بهره‌مند شوند.
اما از آنجایی که امر حفاظت محیط زیست وظیفه سنگین همه جانبه پر مسولیتی می باشد وگاهی حفاظت آن از عهده دولت خارج است نیازمند مشارکتهای مردمی و فعالیتهای گروههای خودجوش وانسانی می باشد تعاونیها یکی از جلوهای بارز و متبلور مشارکتها و فعالیتهای مردمی هستندکه در واقع دولت از طریق تعاونیها به تعیین چهارچوبهائی در جهت حفاظت محیط زیست می پردازد بنابراین فعالیت تعاونیها می تواند قالبی درجهت بر آوردن اهداف برنامه های توسعه دولت باشدکه با مدیریت اقشار عمومی و آحاد مردم به فعالیت می پردازند تعاونیها زیست محیطی می توانند در دو جنبه حفاظت از محیط زیست و حفاظت از محیط انسانی به فعالیت خود ادامه دهند و مطمئنا در این راه گام موثری نیز خواهند برداشت . این تعاونیها می‌توانند در زمینه آموزش، مشاوره، پژوهش ، بازیافت ضایعات و ساماندهی پسماندها، نظارت بر استاندارهای زیست محیطی، خدمات طبیعت گردی و اکوتوریسم، تولید و تکثیر حیات وحش، بهسازی محیط و خدمات مهندسی محیط زیست فعالیت کنند. تشکیل تعاونیهای زیست محیطی علاوه بر ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان نقش مهمی در توسعه و بهبود وضعیت عرصه‌های طبیعی و جلب مشارکت مردم و افزایش سطح آگاهی آنها درباره مسایل محیط زیست خواهد داشت. مجموعه حاضر ابتدا به بررسی مفاهیم زیست محیطی وقوانین موجود در این بخش، تفاهمنامه فیمابین وزارت تعاون و سازمان حفاظت محیط زیست وهمچنین به جایگاه فعالیت شرکتهای تعاونی زیست محیطی درایران خواهیم پرداخت.
محیط زیست چیست ؟
تعاریف گوناگونی از محیط زیست در متون حقوق داخلی و اسناد بین‌المللی ارائه شده ولی در یک تعریف کلی محیط زیست عبارتست از: «همه محیطهائی که در آنها زندگی جریان دارد» به عنوان مثال استخر آب، یک شهر، اقیانوس و کویر همگی از انواع محیط زیست به حساب می‌آیند در محیط زیست عوامل غیرزنده مانند: خاک، آب و گازها به همراه جانداران وجود دارند.
نگرانیهای بشر در زمینه محیط زیست در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی هنگامی شهودگردید که با توسعه صنعتی استفاده از منابع معدود تجدیدپذیر و غیرقابل تجدید کره سکون رو به فزونی نهاد. توسعه از یک سو با صنعت، تکنولوژی و از سوئی دیگر با تخریب آلودگیهای محیط زیست ارتباطی ارگانیک دارد. امروزه دیگر حتی از دیدگاه دوستداران و متخصصین محیط زیست نمی‌توان متوقع بودکه همراه با توسعه صنعتی که از ملزومات پیشرفت در وفق اقتصادی بشر است محیط زیست دست نخورده و بکر باقی بماند زیرا که رشد شدید جمعیت نیازها و ملزوماتی را خواستار است که ازطریق اینگونه فعالیتها پاسخگو می‌باشد. مدیریت محیط زیست نیز به دنبال چنین امر محالی نیست لیکن تعطیل آلودگیها و کاهش اثرات تخریبی آن درصدی متحول و در روند همراه (Sustainable Development توسعه پایدار) با استفاده از تکنولوژیهای متعادل و منطبق با وضعیت فیزیکی جامعه، همراه برای حفظ و تخمین سلامت، رشد و بقای حال و آینده موجودات زنده و بستر حیاتشان مدنظر بوده است این امر مهم ازطریق مختلف مدیریت صحیح، آموزش و تحقیقات محیط زیست اعمال ارزیابی زیست (قبل و بعد از اجرای هرگونه پروژه E.I.A محیطی) عمرانی (به ویژه صنعتی و معدنی) تصویب لوایح و قوانین لازم جهت پیشگیری و بالاخره کاربرد وسایل موردلزوم و نظارت و پایش به موقع و صحیح ممکن می‌گردد.

 

 

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753