پروژه بررسي پديده هيدرات در خطوط لوله انتقال گاز 88 ص

    Sorry, no posts matched your criteria.

پروژه بررسی پدیده هیدرات در خطوط لوله انتقال گاز ۸۸ ص

۸ مرداد ۱۳۹۲
1,732 views
بدون نظر

Word2007777

10000 تومان – خرید

مقدمه

نفت خـام:

ماده خام پایه پالایشگاهها نفت خام است، اگر چه در بعضی موارد از نفتهای سنتزی حاصل از سایر منابع (جیلسونیت، ماسه‌های قیری، غیره) نیز استفاده می شود. ترکیب شیمیایی نفتهای خام، به طرز شگفت انگیزی یکنواخت است در حالی که مشخصات فیزیکی آنها به طرز گسترده تغیر می‌کند. ترکیب عنصری نفت خام معمولا در گستره‌ زیر قرار می گیرد.

عنصر

% وزنی

کربن

هیدروژن

گوگرد

نیتروژن

۸۷-۸۴

۱۴-۱۱

۳-۰

۶/۰-۰

در ایالات متحده آمریکا نفتهای خام را زیر عناوین پایه پارافینی، پایه نفتنی، پایه آسفالتی یا پایه مخلوط، طبقه بندی کرده‌اند. در خاور دور، نفتهایی شناخته شده‌اند که بیش از %۸۰ آروماتیک دارند و به آنها نفتهای پایه آروماتیکی گفته می شود. اداره معادن ایالات متحده سیستمی ارائه کرده است که بر طبق آن می توان با استفاده از دو جزء کلیدی حاصله از تقطیر هر نفت خامی را طبقه بندی کرد. این دو جزء عبارت‌اند از: شماره ۱ گستره جوش (۲۵۰ تا °C 275) 482 تا °F 527 در فشار اتمسفری و شماره ۲ با گستره جوش (۲۷۵ تا °C 300) 527 تا °F 527 در فشار mm Hg 40. گرانی این دو جزء برای طبقه بندی نفتهای خام به ترتیبی که در جدول زیر ارائه شده است، به کار می رود. معمولا طبقه بندیهای پارافینی و آسفالتی براساس خواص باقیمانده‌هایی که در تقطیر غیر تخریبی بر جا می ماند و برای پالایشگر گویاتر است صورت می گیرد، زیرا نوع فراورده‌های مورد انتظار و فرایندهای لازم را مشخص می کند.

 

 

تجزیه هیدارت در خطوط لوله

تجزیه هیدرات در خطوط لوله به وسیله انقباض دو طرفه: آزمایش و مدل:

خلاصه: اطلاعات تجربی مربوط به تجزیه هیدرات متان در خطوط لوله مشابه وجود دارد. هیدراتها به وسیله روش انقباض دو طرفه تجزیه می شوند. نتایج نشان می دهند که این تجزیه به صورت شعاعی است نه به صورت محوری این نتایج به صورت دقیق در یک فهرست داده شده اند. زمانی که سیستم تحت تاثیر فشار جو منقبض می شود، از تجزیه هیدرات یخ ساخته می شود. در تجزیه هیدرات به نظر می رسد که گرما از اطراف به صورت شعاعی منتقل می شود. این روش با اطلاعات داده شده یکسان هستند.کاهش فشار سریع در فشار جو در دو انتهای هیدرات باعث رسیدن به حد تجزیه بهینه می شود.

مقدمه:

در حین عملکرد خطوط لوله عادی، انسداد مشکل زیادی به وجود نمی‌آورد. با این وجود، مشکلات پیش بینی نشده مانند نقص پمپ یا اشکالات انتقال بازدارنده باعث ایجاد هیدرات و در نتیجه انسداد و حبس خطوط لوله می شود. از بین بردن این انقباض چند هفته طول می کشد. هدف از این کار تحقیق راجع به پدیده تجزیه هیدرات در خطوط لوله است. یک مدل کشف شده است که به تجزیه هیدرات در خطوط لوله شبیه است. یک آزمایش کشف شده است که اطلاعاتی رابرای این مدل کسب می کند. هدف از این کار توسعه استراتژی بهینه برای از بین بردن هیدرات در خطوط لوله با انقباض دو طرفه است.

مدل محاسبه‌ای:

مدل محاسبه‌ای توسعه یافته در این کار، گسترش روش قبلی است که کل کار (Kelkar)]1[ و بقیه آن راکشف کردند. که مربوط به تناسب استوانه ای محدود است. سیستم معادله به وجود آمده به یک راه حل عددی نیاز دارد. دراین روش به نظر می رسد که هیدرات متخلل و پرمنفذ است. آزمایشات اخیر لیس (Lysne) نشان داد که منفذهای هیدرات بین %۳۳ تا %۸۴ متفاوتند. آزمایشات بعدی تصدیق کردند که هیدراتهای موجود در خطوط لوله نیز پرمنفذ هستند. از آنجایی که هیدرات متخلل است قادر به انتقال فشار است در حالیکه به عنوان مانعی در جریان عادی خطوط لوله عمل می کند. دمای هیدرات در حین تجزیه ثابت می ماند و با د مای محیط یکسان خواهد بود. اگر فشار سیستم کمتر از تقریبا mpa 7/2 شود دمای یکسان هیدرات کمتر از نقطه انجماد می شود و امکان یخ زدگی وجود خواهد داشت. زمانیکه دما کمتر از نقطه انجماد است هر قطره آبی که از تجزیه هیدرات به دست می آید بلافاصله یخ می زند. به نظر می رسد که هیدرات به صورت شعاعی تجزیه می شود و از تجزیه محوری آن باید چشم پوشی کرد. در این روش بهوسیله تغییر در ابعاد هیدرات فشار نیز کاهش می یابد. فشار متعادل موجود کمتر از فشار محیط است که باعث می شود گرما به صورت شعاعی جریان یابد و هیدرات را ذوب کند.

 

فهرست مطالب

عناوین ——————————————- صفحه

مقدمه————————————————– ۱

خواص نفت خام——————————————- ۲

گرانی، °API——————————————— 3

مقدار گوگرد، درصد وزنی———————————— ۴

نقطه ریزش———————————————– ۵

ضرایب همبستگی—————————————— ۶

مقدار فلزات ppm—————————————– 8

ترکیب نفت خام——————————————- ۹

هیدروکربنها———————————————- ۱۰

آلکالنها————————————————- ۱۱

آلکنها————————————————– ۱۲

آلکینها————————————————– ۱۳

ترکیبات حلقوی (آروماتیک)———————————- ۱۵

تشکیل هیدرات——————————————– ۱۶

روشهای جلوگیری از تشکیل هیدراتها—————————– ۲۰

سرد سازی یا تبرید—————————————— ۲۲

جلوگیری از هیدرات بوسیله تزریق مواد افزاینده———————- ۲۳

انواع افزاینده ها——————————————– ۲۴

شناخت هیدرات——————————————- ۲۸

معرفی هیدرات——————————————– ۲۸

نقش H2S و CO2 در تشکیل هیدراتها—————————- ۳۰

روش جدید قالب سازی گازهای هیدرات————————– ۳۳

پیشنهاد مکانیسم تشکیل هیدراتها——————————— ۳۴

ریشه ترمودینامیکی مدل و ارزیابی پارامترها————————- ۳۶

مخلوط گازهای هیدرات————————————– ۴۰

گازهای هیدرات دو جزئی و چند جزئی————————— ۴۴

گازهای هیدرات طبیعی————————————— ۴۴

تغییر ساختمان هیدرات————————————— ۴۵

تاثیر متقابل مولکولها بر یکدیگر——————————— ۴۶

روشهای پیش بینی تشکیل هیدرات——————————- ۵۱

طرز از بین بردن و جلوگیری از تشکیل هیدرات در لوله های گاز———– ۵۶

پیش گویی تشکیل هیدرات براساس مدل بسته ترمودینامیکی————– ۶۰

روش کاربردی برای رسم جداول Kvs—————————- 63

جذب مکانیکی هیدرات ها———————————— ۶۹

محلول‌های ایده ال—————————————— ۸۰

محلولهای غیر ایده آل—————————————- ۸۱

مثالهایی از کاربرد ثابتهای تعادل——————————— ۸۳

منابع و مأخذ ———————————————- ۸۸

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753