پروژه بررسی حذف فلزات سنگین از آب با استفاده ازنانو فناوری 58 ص

    Sorry, no posts matched your criteria.

پروژه بررسی حذف فلزات سنگین از آب با استفاده ازنانو فناوری ۵۸ ص

۳۰ مهر ۱۳۹۲
1,533 views
بدون نظر

Word2007

10000 تومان – خرید

تحقیقات نانوتکنولوژی

مراکز عمده و اصلی تحقیقات تکنولوژی و علم نانو در دانشگاهها و آزمایشگاههای ملی سراسر جهان یافت میشوند. بسیاری از آنها تخصص شان در موضوعات ویژه این رشته میباشد. مراکز نانوالکترونیک و فتونیکیعنی مطالعه خواص نور در انستیتوی نانوتکنولوژی Albany نیویورک و دانشگاه Cornell در Ithaca نیویورک و دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس (UCLA) و دانشگاه Columbia در شهر نیویورک وجود دارند علاوه بر این دانشگاه Cornell میزبانی مرکز نانوبیوتکنولوژی را نیز عهده دار میباشد. دانشگاههایی که در رابطه با مدل های مقیاس نانو و طراحی مربوطه و ساخت و  مونتاژ فعالیت دارند شامل:

Northwestern University in Evanston, Illinois

Massachusetts Institute of  Technology (MIT) in Cambridge

University of  Pennsylvania in Philadelphia

Rice University in Houston

University of Michigan in Ann Arbor

مطالعه در زمینه مواد نانو در:

University of California, Berkeley

University of Illinois in Urbana – Champaign

 سایر دپارتمان های وابسته به دانشگاهها که در زمینه نانوتکنولوژی فعالیت دارند شامل:

Purdue University, Westla fayetee, Indiana
University of South Carolina NanoCenter, Columbia

تا سال ۲۰۰۳ بیش از ۱۰۰ دانشگاه در ایالات متحده آمریکا دارای دپارتمان یا بخش ها و انستیتوهای تحقیقاتی در زمینه تخصص نانوتکنولوژی بوده اند.

در کشورهای دیگر انستیتوی ماکس پلانک در آلمان و (CNRS) یا مرکز ملی تحقیقات علمی در فرانسه و یا انستیتوی ملی علوم پیشرفته صنعتی و تکنولوژی در ژاپن همگی در زمینه نانوتکنولوژی فعالیت تحقیقاتی دارند.

 

 

 

فناوری نانو در تصفیه آب

مقدمه

این گزارش مروری بر انواع کاربردهای فناوری‌نانو در بررسی حذف فلزات سنگین از  آب است و برای نشان دادن هر یک از آنها، به مثال‌های ویژه‌ای از نوآوری‌های فناوری‌نانو اشاره می‌شود. باید توجه داشت که در حوزه فناوری‌نانو محصولات و روش‌های بسیار دیگری توسعه یافته، یا می‌توانند موجود باشند و اینکه بسیاری از اطلاعات موجود درباره این مثال‌ها مبتنی بر اطلاعاتی است که تولیدکنندگان منتشر کرده‌اند. از آن جایی که این محصولات هنوز در بازار موجود نبوده، یا مدت زیادی از حضورشان در بازار نمی‌گذرد، مطالعات پراکنده‌ای نسبت به عملکرد آنها در حال انجام است. این متن به اطلاعات موجود درباره خطرات ناشی از این فناوری برای سلامت بشر یا محیط‌زیست اشاره ندارد؛ چرا که این موضوع نیازمند بحث جداگانه‌ای است.

 

فناوری‌نانولوله‌های کربنی

غشاهای نانولوله‌‌ای

نانولوله‌های کربنی می‌توانند برای تشکیل غشاهایی با تخلخل نانومتری و دارای قابلیت جداسازی آلودگی‌ها، به طور یکنواخت هم‌راستا شوند. تخلخل‌های نانومتری نانولوله‌ها این فیلترها را از دیگر فناوری‌های فیلتراسیون بسیار انتخاب‌پذیرتر نموده است. همچنین نانولوله‌های کربنی دارای سطح ویژه بسیار بالا، نفوذپذیری زیاد و پایداری حرارتی و مکانیکی خوبی هستند. اگر چه چندین روش برای سنتز نانولوله‌های کربنی استفاده شده است، غشاهای نانولوله‌ای می‌توانند به وسیله پوشش‌دهی یک ویفر سیلیکونی با نانوذرات فلزی به عنوان کاتالیست، که موجب رشد عمودی و فشردگی بسیار زیاد نانولوله‌های کربنی می‌شود، سنتز شوند و پس از آن برای افزایش پایداری، فضای بین‌ نانولوله‌های کربنی را با مواد سرامیکی پر نمود.

حذف آلودگی ها

مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که غشاهای نانولوله‌ای می‌توانند تقریباً همه انواع آلودگی‌های آب را حذف کنند؛ این آلودگی شامل باکتری، ویروس، ترکیبات آلی و تیرگی است. همچنین این غشاها نویدی برای فرایند نمک‌زدایی و گزینه‌ای برای غشاهای اسمز معکوس هستند.

 

مقدار حذف فلزات سنگین از آب

اگر چه تخلخل نانولوله‌های کربنی به طور قابل توجهی کوچک است، غشاهای نانولوله‌ای نشان داده‌اند که به خاطر سطح داخلی صاف نانولوله‌ها، شدت جریان بیشتر یا یکسانی نسبت به تخلخل‌های بسیار بزرگ‌تر دارند.

 

هزینه

با توسعه روش‌های جدید و بسیار مؤثر برای تولید نانولوله‌های کربنی، هزینه تولید غشاهای نانولوله‌‌ای به طور پیوسته کاهش می‌یابد. بر اساس پیش‌بینی‌ برخی منابع، به دلیل کاهش قیمت نانولوله‌های کربنی، غشاهای نانولوله‌ای بسیار ارزان‌تر از سایر غشاهای فیلتراسیون، غشاهای اسمز معکسوس، سرامیک و غشاهای پلیمری خواهد شد. از آن جا که نانولوله‌های کربنی شدت جریان بالایی را نشان می‌دهند، فشار مورد نیاز برای انتقال آب نسبت به فرایند نمک‌زدایی با اسمز معکوس، کاهش می‌یابد و به دلیل این ذخیره انرژی، نمک‌زدایی با استفاده از فیلترهای نانولوله‌ای بسیار ارزان‌تر از اسمز معکوس خواهد بود. انتظار می‌رود غشاهای نانولوله‌ای بسیار بادوام‌تر از غشاهای متداول باشند و استفاده مجدد از آنها بازدهی فیلتراسیون را کاهش ندهد.

روش مصرف

غشاهای نانولوله‌ای می‌توانند در گزینه‌های مشابهی به عنوان غشاهای میکروفیلتراسیون و اولترا فیلتراسیون استفاده شوند. مطالعات نشان می‌دهد که این مواد بادوام و در برابر گرما مقاومند و تمیز کردن و استفاده مجدد از آنها ساده است و با استفاده از فرایند اولتراسونیک و اتوکلاو درC ْ۱۲۱ در مدت ۳۰ دقیقه تمیز می‌شوند.

 

توضیحات تکمیلی

انتظار می‌رود در پنج الی ده سال آینده، شاهد ورود غشاهای نانولوله‌ای نمک‌زا به بازار باشیم. اخیراً محققان برای غلبه بر چالش‌های مرتبط با افزایش مقیاس فناوری، فعالیت‌های تازه‌ای را مدنظر قرار داده‌اند.

 

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753