پروژه صنعت تهیه اوره – کاربرد وخواص آن 90 ص

    Sorry, no posts matched your criteria.

پروژه صنعت تهیه اوره – کاربرد وخواص آن ۹۰ ص

۱۰ مرداد ۱۳۹۲
1,793 views
بدون نظر

Word2007777

10000 تومان – خرید

مقدمه

اوره معمولاًدارای ۴۲ تا ۴۶ درصد ازت بوده که به ترتیب معادل ۲۶۲تا ۲۸۷ درصد پروتئین خام از ازت غیر پروتئینی است .

بشر نخستین مواد خوراکی خود را به صورت کاملا” طبیعی از دل طبیعت وحشی دریافت کرد .تا سالیان سال انسانها تنها از طریق گیاهان خوراکی خود را و آن هم همیشه نه سالم تهیه می کردند و بشر به مرور پی برد که بعضی از این گیاهان مفید و پاره ای نیز حتی مضر هستند بدین سان بود که او با شناخت فصل ها و سرزمین های مناسب شروع به کوچ ، از سرزمین به سرزمین دیگری کرد. آن هم در فصل های مناسب برای بدست آوردن میوه ها و گیاهان تازه ، سالم ، مفید .

پس انسانها به جستجوی دانش و راه حل های مناسب برای باروری گیاهان مفید برای خود گشتند و روز به روز بر علم او در مورد نگهداری گیاهان افزوده شد و این چنین بود که اولین تمدن های بشری در کنار رودها و   زمین های حاصل خیز که مبنا و بنیه اصلی کشاورزی است بوجود آمد .

سالیان سال گذشت و انسان ها با روش های سنتی و گاه با ایجاد تغییر و تحولاتی در نحوه کشاورزی خود به کشت و زرع و آبادانی محل های زندگی خود پرداخت . در آن زمان اصول اولیه کشاورزی داشتن زمین مناسب ، آب کافی بود ولی روزگاری نپایید که بشر متوجه شد می تواند با اعمال روش های خاصی زمینهای کم بنیه و ضعیف از نظر کشاورزی را نیز به زیر سلطه کشت و زرع درآورد آری در اینجا بود که تأثیر تقویت خاک و استفاده از کودهای طبیعی نمود پیدا کرد . با پیشرفت بشریت و بزرگ شدن جوامع روزگاری رسید که کودهای طبیعی دیگر نیاز جمعیت بشریت را نمی داد و کشاورزان به سرغ راههای دیگر رفتند و از این لحظه علم شیمی به کمک انسانها آمد . انسانها با دخل و تصرف و پیشرفت روز افزون در علم شیمی به نتایج بسیار مفید در زمینه ی کشاورزی رسیدند از جمله تولید کودهای شیمیایی و آفت کش های شیمیایی ، مواد اسیدی و بازی برای مقابله با خاصیت اسیدی و بازی زمین و …

در این میان کودهای شیمیایی از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند . این نوع که از واکنش های شیمیایی در مواد طبیعی و تبدیل آنها به یک ماده مصنوعی ساخت دست بشر بوجود می آیند درباروی هر چه بیشتر زمین و کمک به میزان و کمیت محصول از اهمیت خاصی برخوردارند .

به عنوان یک نوع کود آهسته رهش که دارای راندمان بالا و مزایای بسیارزیادی برای خاک و گیاهان است ، در صنایع کشاورزی کاربرد زیادی دارد. اخیراً در کشورما نیز با توجه به راندمان پایین کود شیمیایی اوره اتلاف آن ، آلودگی شدید خاکها ومنابع زیرزمینی آب به نیترات و نیتریت ، کاهش جذب عناصر ریزمغذی بدلیل بالابودن PH خاکها و استفاده از این نوع کود نه تنها برای مزارع شالیزار که بطور کامل در آبغوطه ورند بلکه برای تمام اراضی کشاورزی توصیه شده است . زیرا صرف نظر از مزایایفوق گوگرد نیز به عنوان یک ماده حیاتی در ساختمان پروتئین ها، به عنوان کاهنده PH خاکها و در نتیجه ایجاد شرایطجذب عنصر ریز مغذی خصوصا آهن و روی که مردم کشور ما در فقدان میزان آهن و روی رکورددار می باشند.

در کشور ما سالانه بیش از یک میلیون و ششصد هزار تن اوره جهتتامین نیاز ازت گیاهان در صنایع کشاورزی استفاده می شود.متاسفانه باتوجه به راندمانپایین آن( اتلاف بیش از پنجاه درصد ازت) ، کشاورزان مجبورند جهت تامین نیاز گیاهانمقادیر بیشتری کود استفاده نمایند. البته ازدست دادن این مقدار ازکود نه تنها باعثاتلاف هزینه های بسیار زیادی می شود بلکه بخاطر وجود بیوره و همچنین تشکیل نمکها وکمپلکسهای دیگر در خاک، کاهش راندمان خاک و آلودگی شدید آن ( سفت شدن خاکها) وآلودگی منابع زیر زمینی آب را نیز بدنبال دارد. از طرفی با توجه به نقش ارزشمندگوگرد در کشاورزی خصوصا در کشور ما که بیش از نود درصد از زمینهای کشاورزی آهکی وباpH بالا بوده و این مسئله با عث کاهش راندمان جذب عناصر ریز مغذی که از اهمیتبالایی در رشد و نمو گیاهان برخوردار می باشند ، استفاده از کودهای اوره با پوششگوگردی از هر دو جهت باعث افزایشراندمان کشاورزی کشور خواهد شد.

همچنین باتوجه به فرآیند اوره با پوشش گوگردی با تغییر پارامتر های عملیاتی و شرایط فرآیندیواستفاده از سیلنت های مختلف، امکان تولید محصولات اوره با پوشش گوگردی با درصدهایمختلف گوگرد و سرعت انحلالهای متفاوت وجود دارد و همانطور که از نمودارهای ارائهشده مشخص است استفاده از اوره با پوشش گوگردی با حداقل کیفیت ( حداکثر سرعت انحلالهفت روزه) به مراتب مفیدتر و کاراتر از اوره ( با سرعت انحلال پنجاه ثانیه ای) میباشد.

تولید اوره

اوره برای اولین بار ، توسط H.M.Rouelle در سال ۱۷۷۳ میلادی کشف و در سال ۱۸۲۸ میلادی به وسیله F.Wohler هم گذاری شد و اولین ترکیب آلی بود که هم گذاری آن انجام گرفت .

اوره های تجاری از آب زدایی از آمونیوم که بامیت   در دمای و فشار بالا تولید می شوند . آمونیوم که بامیت نیز بوسیله هدایت واکنش که بن دی اکساید با آمونیاک تولید می شود .

موارد استفاده دارویی :

اوره و مالونیک اسید واکنش داده و باربیتوریک اسید تولید می کنند .

فهرست مطالب

عناوین——————————————– صفحه

فصل اول کلیات

مقدمه ————————————————– ۱

تولید اوره———————————————— ۵

تبدیل کربامیت به اوره—————————————- ۸

توضیح بعضی از اصطلاحات———————————– ۱۵

فصل دوم تشریح فرایند واحد اوره

تشریح فرایند واحد اوره————————————— ۱۹

قسـمتHandlingSolid———————————— 26

قسـمت Condensation———————————— 29

قسمتDesorption—————————————- 31

قسمت Absorption————————————— 34

تولید کربامات آمونیوم از مواد باز یابی شده————————– ۳۶

فصل سوم سیستم بخار

سیستم بخار———————————————– ۴۵

 

فصل چهارم سیستم روغن

سیستم روغن———————————————- ۵۱

فصل پنجم ماشینهای محرک

ماشینهای محرک ——————————————- ۵۶

کمپرسور————————————————- ۵۷

ساختمان ســاده——————————————– ۶۶

ساختن ( طرح مکانیکی )————————————– ۸۶

منابع ————————————————— ۹۰

 

 

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753