پروژه كمپرسور با نرم افزار (HYSYS)

    Sorry, no posts matched your criteria.

پروژه کمپرسور با نرم افزار (HYSYS)

۵ مرداد ۱۳۹۲
1,572 views
بدون نظر

Word2007777

10000 تومان – خرید

 

پروژه کمپرسور با نرم افزار  هایسیس  ۴۶ ص

 

مقدمه

هر جا که ظرفیت و قدرت بالا مدنظر باشد ، بدون شک ، کمپرسورهای سانتریفوژ حرف اول را می زنند . از نظر تعداد مورد استفاده در صنعت ، این ماشینها در مقایسه با نوع رفت و برگشتی در مقام دوم هستند . طی چهار دهه گذشته ، کمپرسورهای سانتریفوژ به خاطر حجم ،  وزن و نیروهای اینرسی کم شان که فونداسیون های کوچکتری را لازم می دارند ، عمومیت بیشتری پیدا کرده اند . راندمان آنها در مقایسه با کمپرسورهای رفت و برگشتی پایین بوده و لذا منبع انرژی ارزانی را طلب می کنند .

در آغاز دهه ۱۹۳۰ ، کمپرسورهای سانتریفوژ به منظور تأمین هوای کوره های
ذوب فولاد  و تخلیه دود از کوره های تبدیل زغال به کک بکار گرفته می شدند . در اواخر دهه
۳۰ ، شروع تهویه مطبوع در تئاترها ، ساختمان های اداری و دیگر اجتماعات، با توجه به سر و صدا و ارتعاشات کمترشان به عنوان یک مزیت برای مراکز مسکونی ، استفاده از کمپرسورهای سانتریفوژ را سرعت بخشید . و به این ترتیب کمپرسورهای سانتریفوژ در بازار و صنعت نفوذ کردند که قبلاً متعلق به کمپرسورهای رفت و برگشتی بود . رشد و توسعه صنعتی و  انرژی ارزان قیمت موجب ارجحیت کمپرسورهای سانتریفوژ در دهه ۵۰ گردید . با رواج این ماشین ها قابلیت اطمینان عملکرد و راندمانشان نیز بهبود پیدا کرد .

اما گران شد ن منابع انرژی (نفت) در نیمه دهه ۷۰ مسئله راندمان را در رأس مسائل کمپرسورهای سانتریفوژ قرار داد .

قابلیت اطمینان و راندمان هر دو بطور همزمان اهمیت اقتصادی پیدا کردند . بطوریکه مدت زمان کارکرد بدون نقص ، بیشتر مرد توجه گروههای عملیاتی قرار گرفته است .

امروزه کمپرسور های سانتر یفوژ کاربرد های اقتصادی خوبی پیدا کرده و همچنان که گفته شد برای تأمین ظرفیت های بالا ( تا ۲۰۰۰۰۰  CFM ) بکار میروند .

نسبت تراکم در مرحله برای سانتریفوژ های تک مرحله تا ۳ و برای چند مرحله
( چند ایمپیلر ) کمتر از
۲در هر ایمپلیر میباشد . برای تأمین قدرت آنها می توان به آسانی از توربین های بخار ، توربین های گازی ، موتور های الکتریکی و موتور های احتراق داخلی استفاده کرد .

 

اصول کارکرد :

افزایش فشار در این کمپرسور ها با شتاب گیری جریان گاز در حرکت شعاعی در طول پره های ایمپیلر و تبدیل انرژی فشار در عبور از دیفیوزر صورت می گیرد . قسمت  پیوسته ( casing ) ثابت و ایمپیلر به همراه شافت در داخل پوسته توسط ماشین محرک دوران می کند .

عموماً وجه تشابه زیادی مابین یک پمپ سانتریفوژ و یک کمپرسور سانتریفوژ وجود دارد . ( با این تفاوت که پمپ ها برای مایعات و سیالات غیر قابل تراکم و کمپرسور ها برای گاز و سیالات قابل تراکم بکار می روند . )

 

هر دو ماشین انرژی مکانیکی را از یک منبع ( محرک ) خارجی گرفته و با عمل دینامیکی و حرکت دورانی ایمپیلر این انرژی را به انرژی فشار در سیال پمپ شده تبدیل می کنند .

نیروی سانتریفوژ به سرعت محیطی ایمپیلر و دانسیته سیال بستگی دارد .

 دانسته سیال و مشخصه های آن در کمپرسور های سانتریفوژ رل مهمتری را نسبت به رفت و برگشتی بازی می کند .

سرعت محیطی در هر مرحله با توجه به سرعت صوت در سیال محدود می شوند بطوریکه سرعت محیطی نباید از سرعت صوت در سیال ( گاز ) تجاوز کند .

 

تعریف مرحله :

در کمپرسور های سانتریفوژ عبارت مرحله از دیدگاه سازنده ( طراح ) و مهندس پروسس دارای معانی متفاوتی است . از نظر سازنده مرحله به مجموع یک ایمپیلر و یک دیفیوزر اطلاق می شوند . در حالی که از مهندس پروسس بخشی از کمپرسور شامل یک یا چند جفت ایمپیلر و دیفیوزر که عمل تراکم گاز بدون خنک شدن در آن صورت می گیرد ، تشکیل یک مرحله را میدهد .

در کمپرسور های تک ایمپیلر مشکلی وجود ندارد چراکه یک ایمپیلر مساوی یک مرحله نیز خواهد بود . در مورد کمپرسور های چند مرحله ممکن است سردرگمی پیش اید که جهت اجتناب از هر گونه ابهام ، مرحله پروسی و کمپروسورهای چند ایمپیلری ( به جای چند مرحله ) تصریح می گردد .

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753