دانلود پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ)

    Sorry, no posts matched your criteria.

دانلود پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ)

۱۵ آذر ۱۳۹۴
1,436 views
بدون نظر

دانلود پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ)

 

GHQ

 

معرفی پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ)

پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ) برای پاسخگویی به یکی از دغدغه‌های اساسی متخصصان حوزه سلامت روان به وجود آمد. همواره وجود یک ابزار مناسب و کوتاه که بتواند ملاکی درباره سلامت روان کلی افراد جامعه ارائه دهد و بتوان به گستردگی آن را اجرا کرد در ذهن محققان این حوزه وجود داشته است. با توجه به همین نیازها این پرسشنامه تهیه شد.

پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ) در سال ۱۹۷۲ توسط گلدبرگ ساخته شد و به سرعت به پراستفاده‌ترین ابزار برای سنجش موارد غیرروانپزشکی تبدیل شد. در سال‌های بعد نسخه‌های متعددی از پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ) ساخته شد که از جمله عبارتند از: نسخه ۶۰ ماده‌ای، نسخه ۳۰ ماده‌ای، نسخه ۲۸ ماده‌ای و نسخه ۱۲ ماده‌ای. در میان این نسخه‌ها نیز نسخه ۲۸ ماده‌ای به دلیل تعداد سوالات و ویژگی‌های روانسنجی مناسب محبوب‌تر از سایر نسخه‌هاست. فرم ۲۸ سوالی این پرسشنامه در سال ۱۹۸۹ به وسیله گلدبرگ و هیلیر ساخته شد و دارای ۲۸ ماده و ۴ زیرمقیاس است.

نمره گذاری پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ)

نمره گذاری کامل پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ) که دارای ۲۸ سوال است  و شما می‌توانید به سادگی آن را دانلود نمایید. قابل ذکر است که پس از نمره گذاری می‌توانید چهار زیرمقیاس زیر را از این پرسشنامه استخراج نمایید:

زیرمقیاس علایم جسمانی

زیرمقیاس اضطراب و بی خوابی

زیرمقیاس اختلال در کارکرد اجتماعی

زیرمقیاس علایم افسردگی

 

 

 

"بازديدکننده گرامي" با تشکر از اينکه سايت مارا براي انتخاب مقالات انتخاب کرده ايد در صورت پرداخت موفق و عدم دريافت فايل بعد از پرداخت کافيست موضوع پروژه رو به ايميل زير بفرستيد تا سريع واستون فرستاده بشه .... با تشکر nirvana70777@gmail.com

برچسب ها

۷ روز هفته، ۲۴ ساعته پاسخگوی شما هستیم، سوالی دارید؟ بپرسید

آدرس ایمیل

nirvana707772@gmail.com

تلفن تماس

09369459753